Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Netflix koná raketovo rýchlo! Lacnejšie predplatné spojené s reklamami chce zaviesť už čoskoro

Pôvodne hovorili o horizonte jedného-dvoch rokov. Rétorika sa zmenila...

12.05.2022 09:08
Netflix Foto: ,
debata

Netflix zúfalo bojuje proti poklesu svojich príjmov a rozhodol sa konať raketovou rýchlosťou. Po oznámení slabých hospodárskych výsledkov za prvý štvrťrok sa streamovací gigant rozhodol zaviesť lacnejšie predplatné spojené s reklamami.

Teda to, proti čomu od začiatku bojoval. Ďalšie streamovacie spoločnosti (napríklad Hulu) tiež ponúkajú možnosť viacerých úrovní predplatného, pričom tá najlacnejšia verzia predpokladá, že diváci strpia marketingové posolstvá rôznych firiem.

Meghan Markle, princ Harry Čítajte aj Zemetrasenie v Netflixe pokračuje! Dotklo sa aj členov britskej kráľovskej rodiny

Už je jasné, že Netflix musí pristúpiť k tomuto kroku, no bude to omnoho skôr, ako pôvodne ohlasovali. Začiatkom apríla výkonný riaditeľ Netflixu Reed Hastings vravel o časovom horizonte jedného až dvoch rokov, kedy chcú model predplatného spojeného s reklamami testovať. Ako tento týždeň potvrdil americký denník The New York Times, reklamy rozbehne Netflix už koncom tohto roka.

Dva anonymné zdroje z Netflixu to potvrdili americkému denníku s tým, že spolu so zavedením reklamy streamer zakročí aj proti zdieľaniu hesiel. To je podľa oficiálnych informácií streamera hlavným dôvodom, prečo Netflix prichádza o príjmy. „Áno, je to rýchle a ambiciózne a bude to vyžadovať určité kompromisy,“ uviedol anonymný zdroj.

senior year, Rebel Wilson Čítajte aj Májová ponuka filmov na Netflixe: Zábavný úlet s Rebel Wilsonovou aj Omar Sy ako policajt

Zníženie základne predplatiteľov o 200-tisíc počas prvého štvrťroka 2022 znamenalo pre najväčšieho streamera okamžitý prepad ceny akcií na burze. Vedenie Netflixu muselo ponúknuť okamžite nový biznis model, klesanie počtu predplatiteľov sa totiž očakáva aj v ďalších kvartáloch tohto roka, dokonca omnoho výraznejšie. Súvisí aj so stratou divákov v Rusku, kde mal streamer 700-tisíc predplatiteľov.

Zdieľanie jedného konta vo viacerých domácnostiach však Netflixu spôsobuje najväčšie straty. Jeho vedenie tvrdí, že pri cca 222 miliónoch predplatiteľoch zhruba 100 miliónov zdieľa svoje kontá s ďalšími domácnosťami. Skúšobne zaviedli v Čile, v Peru a na Kostarike opatrenie, ktoré má obmedziť bezplatné zdieľanie hesiel, výsledky zatiaľ nie sú známe.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #netflix #predplatné