Sledovanosť na Slovensku
Ich reality šou je jedna z mála zahraničných titulov tohto typu, ktoré uspeli práve na hlavnom kanáli. Je zvykom, že tento žáner dostáva priestor na menších staniciach, kde nie je taký veľký tlak na sledovanosť. No Geissenovci valcujú priamo na Jojke. Úvodné epizódy série vysielané pred dekádou dokázali vybojovať aj 30% podiel na trhu. Aktuálne je situácia iná.
Za tie roky sa mediálny trh u nás zmenil a požiadavky na výkon podobných programov sa skresali. No aj napriek tomu sa šou s podtitulom Ťažký život milionárov stále drží na Jojke a výkon šou sa pohybuje okolo 15% podielu na trhu. A to Jojke stačí, aby sa relácia udržala v neskoršom hlavnom vysielacom čase. Vysielané epizódy sa pravidelne umiestňujú medzi TOP 10 najsledovanejším nespravodajských programov. V cieľovke 12 – 54 si pravidelne v čase vysielania sadá medzi 100 – 120-tisíc divákov.
Čítajte aj Nová Hra o tróny sa predstavuje na ďalších záberoch! Pozrite sa na prvého drakaSlováci milujú reality šou, hoci len málokto z nich si to prizná. Väčšina divákov vehementne tvrdí, že podobné braky nesleduje, no pri tom väčšina dobre pozná reálie a účinkujúcich. Čím väčší „exot“, tým lepšie. Éru tohto žánru u nás spustili excentrickí Mojsejovci, ku ktorým slovenskí diváci Geissenovcov radi prirovnávajú. Následne sa obrazovkami prehnali rôzne bizarné reality šou, spomeňme Bučkovcov, Mama ožeň ma, Farmár hľadá ženu. Všetky tieto formáty postavené na prapodivných charakteroch, na ktorých sa bavil celý národ.
V tomto smere sú Geissenovci iní. Žijú iný život, ktorý je bežnému smrteľníkovi na míle vzdialený, riešia naozaj „ťažké životné otázky“ typu, aké luxusné auto si najbližšie kúpime, alebo ktorú luxusnú reštaurácia navštívime a skritizujeme. No konečný výsledok nie je vulgárny a zrejme v tom tkvie úspech tejto relácie aj u nás. Ide primárne o prvoplánovú zábavu. Za tie roky aj samotná rodia presne vie, ako sa má správať a čo má priniesť v jednotlivých epizódach, aby si zabezpečili veľkú sledovanosť. A to sa im mimoriadne darí.