A to najlukratívnejšom čase, vždy v nedeľu v prime-time. Na obrazovke vydržala dva a pol mesiaca, čo bolo vopred určené. Posledné žrebovanie bolo na konci októbra. Mnohí nazývali program Byť zdravý je výhra televíznym „bizárom“, nielen pre jeho formu, ale pochybnosti vzbudzovala efektivita. Štát nalial do programu 26 miliónov eur. Tí, ktorí sa dali očkovať proti covidu-19 sa mohli zaregistrovať a uchádzať sa o zaujímavé finančné odmeny pohybujúce sa od 100, 1000,10 000 až po 100-tisíc eur. Najvyššia výhra sa žrebovala práve počas spomínaných živých prenosov a potenciálny víťaz musel povedať v časovom limite zobrazené heslo.
Čítajte aj O ktoré filmy sme tento rok na Slovensku definitívne prišli? A kedy ich uvidíme?A práve toto bolo kameňom úrazu hneď prvého vydania. Totálna absencia rozumného technického riešenia nedala šancu štyrom Slovákom dostať 100-tisíc eur to len preto, že „tvorcovia“ nedomysleli omeškanie prenosu televízneho signálu, respektíve prenos pre tých, ktorí sledujú program cez internet. Dvadsaťsekundový limit, počas ktorého má vyžrebovaný účastník povedať heslo, ktoré iba v tom čase svieti na televíznej obrazovke, je jednoducho nestačil. A tak sa stalo, že Slovensko videlo televíznu hanbu.
Čítajte aj Toto sa naozaj podarilo! Tieto série príjemne prekvapili...neváhajte a pozrite si ichPriamy prenos sa, ihneď po odvysielaní, stal hitom internetu a najväčších satirických stránok, ktoré neustále chrlili mimoriadne úderné koláže. Hovorí sa, že aj negatívna reklama je reklama. Pri očkovacej lotérii toto porekadlo platilo do bodky. Prvé vydanie sledovalo až 571-tisíc divákov. RTVS bola na vrchole rebríčka sledovanosti. Od druhého kola nastali úpravy v pravidlách, aby sa neopakovala blamáž.
Z lotérie sa však stal totálny divácky trhák. V najlepších časoch si k obrazovkám sadalo takmer 800-tisíc divákov a vybrané vydania patrili medzi najsledovanejšie programy v rámci celého tohto roka.
Čítajte aj Najlepšie seriály tohto roka podľa Mediakliku! Tieto hity nás totálne ohúriliOčkovacej lotérie sa zľakli aj komerčné televízia. Jojka s Markízou vypratali nedeľný priestor. Najviac to však zasiahlo Markízu. Tá mala v pláne v nedeľu vysielať novú sériu Superstar, pár dní pred premiérou novej sezóny ju rýchlo presúvala na piatok. Zrejme aj to speváckej šou podkoplo nohy. Navyše kvôli Superstar sa presúvala aj Farma na sobotu. Markíza tak musela na poslednú chvíľu prekopať nastavenú vysielaciu štruktúru.
Čítajte aj Nebaví vás vysedávanie pri dlhých seriáloch? Tieto minisérie tento rok uchvátiliPosledné vydania lotérie sa vysielali v sobotu, program sa presunul na nový deň kvôli šou Pečie celé Slovensko. Ani to neotriaslo so sledovanosťou. K obrazovkám stále sadalo viac ako 500-tisíc divákov. Bez ohľadu na vhodnosť programu, rentabilitu, očkovacia lotéria z mediálneho hľadiska splnila účel do bodky. Stala sa najúspešnejším programom RTVS v rámci tohto roka.