Prirodzená zvedavosť publika v kombinácii s možnosťou vyhrať mimoriadne atraktívne sumy pre registrovaných očkovaných obyvateľov Slovenska spravilo svoje. Nikto však netušil, že rekordný počet divákov zažije „bizár“, ktorý zrejme tento rok už nič neprekoná. Iba, ak sa „tvorcovia lotérie, teda ministerstvo financií“ ešte viac „posnaží“ a v nedeľu sa zopakuje ďalší absurdistan, na ktorom sa doteraz baví celé Slovensko.
Čítajte viac Prvá časť lotérie: Pomáhali sme alebo motivovali k očkovaniu?Priamy prenos sa, ihneď po odvysielaní, stal hitom internetu a najväčších satirických stránok, ktoré neustále chrlia mimoriadne úderné koláže, ktoré sú však dôkazom nekonečného amaterizmu a len podčiarkujú smiech cez slzy a nepripravenosť celého formátu. Do toho treba zarátať aj výkon moderátorov, ktorých výkon bol extrémne rozkolísaný. Ich emočné výkriky striedalo očividné uvedomenie si problému, s ktorým sa nepočítalo a bolo vidieť, že najradšej by sa prepadli od hanby, čo najhlbšie pod zem.
Čítajte viac NÁZOR: Matovičova lotéria, kolo prvé - fiasko v priamom prenoseTotálna absencia rozumného technického riešenia nedala šancu štyrom Slovákom dostať 100-tisíc eur to len preto, že „tvorcovia“ nedomysleli omeškanie prenosu televízneho signálu, respektíve prenos pre tých, ktorí sledujú program cez internet. Ako je možné, že nikoho nenapadlo, že treba rátať s istým časovým oneskorením, kým sa signál dostane k divákovi, je záhada, na ktorú zrejme poškodení vyžrebovaní odpoveď nedostanú. Všetko ešte zaklincoval Matovičov status na sociálnej sieti, v ktorom si očividne neuvedomil, za akú blamáž je zodpovedný.
Dvadsaťsekundový limit, počas ktorého má vyžrebovaný účastník povedať heslo, ktoré iba v tom čase svieti na televíznej obrazovke, je jednoducho nestačil. A tak sa stalo, že Slovensko videlo televíznu hanbu, akú svet ešte nevidel.
Čítajte viac Matoviča lotéria teší: Uff, dráma hneď na prvýkrátNedeľný priamy prenos celkovo sledovalo až 571-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+, pričom v rovnakej cieľovke tento program dosiahol takmer 30% podiel na trhu. V komerčnej cieľovej skupine 12 – 54 relácia Byť zdravý je výhra dosiahla až 22,7% podiel na trhu, pričom s prehľadom porazila konkurenciu. Markíza dosiahla s filmom Nezničíteľní 3 iba 15% podiel na trhu, ešte horšie bola na tom Jojka, ktorá s filmom Renegáti získala iba 11% podiel na trhu.