Amazon dúfa, že využije legendárnu históriu filmovej tvorby MGM a rozsiahly katalóg 4-tisíc filmov a 17-tisíc televíznych programov, ktoré pomôžu posilniť jej filmovú a televíznu divíziu Amazon Studios.

Hollywoodske štúdio vlastní napríklad filmovú sériu o agentovi 007 Jamesovi Bondovi, seriály ako Príbeh služobníčky (2017) a Fargo (2014) či mnoho populárnych televíznych reality show. Tiež vlastní prémiovú káblovú televíznu sieť Epix.
Dohoda zdôrazňuje ochotu Amazonu značne investovať do udržania konkurencieschopnosti na preplnenom trhu streamovacích služieb. Amazon, Netflix, Disney a ďalšie streamovacie služby sa snažia rozšíriť svoje knižnice, aby si získali predplatiteľov, pričom vynakladajú miliardy na licencovanie obsahu a vývoj pôvodnej tvorby.

Medzitým ďalšie mediálne spoločnosti prechádzajú zlučovaním, aby dosiahli väčší rozsah a mohli konkurovať firmám ako Amazon a Netflix. Minulý týždeň napríklad telekomunikačná spoločnosť AT&T zverejnila dosiahnutie dohody o spojení jej mediálnej divízie WarnerMedia, pod ktorú patria napríklad televízna sieť HBO a štúdiá Warner Bros, s mediálnou spoločnosťou Discovery v hodnote 43 miliárd dolárov.