Začalo sa to pred dvoma týždňami, keď tretia epizóda Slovanov tvrdo pristála. Z rekordných výšin sa ocitla v sivých priemeroch. Vtedy krivku zrazil futbalový zápas vysielaný na RTVS. Túto časť Slovanov zaujala len 366-tisíc divákov, čo predstavovalo 6,5% sledovanosť a trhovým podiel 16,9%. Oproti druhej časti stratili tretinu výkonu.
Druhú epizódu sledovalo až 518-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke 12 – 54 dosiahli nadpriemernú sledovanosť na úrovni 9,8% s trhovým podielom 25,4%. Úvodnú časť sledovalo rekordných 639-tisíc divákov, seriál tak dosiahol 13,8% sledovanosť a 27,7% podiel na trhu. Strata publika s treťou časťou bola naozaj bolestivá. Vďaka oslabeným sa mohla nadýchnuť aj Markíza, ktorá vtedy vysielala Chart Show, ktorá v komerčnej cieľovke porazila jojkársky seriál.
Minulý týždeň sa na Markízu vrátila zábavná šou 2 na 1, ktorá v minulosti dosahovala nadpriemernú sledovanosť a bez problémov porážala konkurenciu. Teraz to nebolo inak.
Slovania potvrdili svoj pokles aj druhý týždeň za sebou. Štvrtú epizódu sledovalo celkovo 368-tisíc divákov. Markizácka šou, v ktorej vystúpil ako hosť Matej Sajfa Cifra získala 8,1% a trhový podiel 23% (cieľovka 12 – 54), Slovania 18% podiel na trhu. Jojka tak opäť nezískala prvenstvo.