Ruka v ruke so zhoršujúcou sa pandemickou situáciou už bolo nejaký čas jasné, že sviatky budú v roku 2020 iné a Slováci budú musieť obmedziť svoje štandardné zvyklosti a zostať doma. Ich spoločníkom sa stal televízor a stanice boli poriadne pripravené. Na sviatočné vysielacie štruktúry postupne nabehli už od pondelka minulého týždňa, pričom od stredy už celodenné vysielanie bolo vianočné. Na obrazovky sa tak vrátili neodmysliteľné klasiky, ktoré majú našinci radi.
Televízia JOJ uviedla v stredu svoje „vianočné programové striebro“, kultovú rodinnú komédiu Sám doma. Tento film dlhodobo patrí k najsledovanejším programom Vianoce. No tento rok padli nové rekordy a výrazne nabral divákov, oproti minulosti. S určitosťou hraničiacou s istotou možno povedať, že na tom má zásluhu vianočný lockdown nariadený vládou.
Sám doma oproti roku 2019 markantne vzrástol. V roku 2020 v komerčnej cieľovke 12 – 54 získal neuveriteľnú 13,3% sledovanosť s trhovým podielom 32,5%. Celkovo pri obrazovkách sedelo 533-tisíc divákov. Snímka sa tak výkonom zaradila medzi najsledovanejšie filmy tohto roka.
Kevin McCallister rozšliapol aj konkurenčnú Markízu, ktorá proti nemu vytasila reprízu Psej duše, tá v minulosti dokázala prepisovať rekordy. Teraz nemala žiadnu šancu. Pre porovnanie, Sám doma dosiahol v roku 2019 9,5%, medziročný nárast je teda naozaj vysoký.
Zadarilo sa aj druhej časti, ktorú Jojka vysielala na Štedrý deň proti Trom orieškom pre Popolušku. Sám doma 2: Stratený v New Yorku si pozrelo 510-tisíc divákov s trhovým podielom 24,3% a išlo o druhý najsledovanejší program sviatočného dňa.
Prvá časť klasiky Sám doma sa tak stala víťazom tohtoročných Vianoc. Žiaden iný program nezaznamenal nárast diváckej priazne. Dokonca aj kultové Tri oriešky pre Popolušku, ktoré tento rok opäť vysielala Markíza prišli o divákov, aj napriek tomu sa stali silnou jednotkou na trhu.
Jojka zaznamenala rekordnú sledovanosť aj počas štvrtej adventnej nedele, keď uviedla poslednú tohtoročnú epizódu V siedmom nebi. Tú sledovalo 701-tisíc divákov, pričom relácia zaznamenala medzitýždenný nárast o 200-tisíc divákov. Relácia s Vilom Rozborilom zvalcovala konkurenciu, keď v cieľovej skupine 12 – 54 zaznamenala sledovanosť 11% a podiel 26,9%. V cieľovke 12+ to bola 15,1% sledovanosť a podiel na úrovni 30,3%.