Zmeny v manažmente v TA3 sú známe už niekoľko týždňov. Pôvodne sa hovorilo, že budete zastávať funkciu obchodnej riaditeľky. Prečo došlo k tejto zásadnej zmene?
Len zopakujem, že slovenský mediálny trh nie je až taký veľký, aby veci v štádiu riešenia nevychádzali na povrch ešte predtým, ako sa poriadne dohodnú. A aj keď úvodné rokovania boli o obchode, skončili pri pozícii generálnej riaditeľky. Brala som to ako profesionálnu výzvu, keďže ide o presun z vydavateľského domu do televízie.
Čo vás presvedčilo, aby ste prijali ponuku generálnej riaditeľky?
Post generálnej riaditeľky som už v médiách zastávala v SPOLOČNOSTI 7 Plus, s. r. o. S riadiacimi procesmi teda skúsenosti mám. Som človek, ktorý potrebuje veci kreovať, budovať, podieľať sa na smerovaní a stratégii danej spoločnosti, čo všetko mi táto práca umožňuje. Ďalšie faktory za boli jednoznačne ľudia, ktorí boli pri mne a ktorí spolu so mnou vytvorili nový manažment televízie.
Dlho ste pôsobili v konkurenčnom vydavateľstve, ktoré je skôr vnímané cez bulvárne ladené tituly. Teraz ste prestúpili do mienkotvornej spravodajskej televízie. Nie je to radikálna zmena?
Teraz sa trochu usmievam pri myšlienke, ako by asi na túto otázku reagovali šéfredaktori alebo tvorcovia viacerých titulov NMH (pôvodná SPLOLOČNOSŤ 7 PLUS, s. r. o). Vlajkovou loďou celej spoločnosti bol a predpokladám, že i naďalej je, týždenník Plus 7 dní, ktorý sme vnímali ako investigatívnu žurnalistiku. Dovolím si tvrdiť, že bolo množstvo celospoločenských káuz, ktoré priniesol práve tento týždenník.
Samozrejme, nepoznám súčasný pozicioning a stratégiu aktuálneho vedenia. A áno, bola som aj pri tvorbe bulvárneho denníka, pracovala som s hobby segmentom, ale zároveň som bola súčasťou celej akvizície Trend Holding a Centrum Holding, nuž a teraz som v spravodajskej televízii TA3. Na topmanažérskej pozícii, ktorá si vyžaduje istú optimalizáciu a taktiež ďalší rozvoj.
Riadenie týchto procesov by som v mojom prípade teda nenazývala radikálnou zmenou. Z manažérskeho hľadiska, ak konsolidujete financie a nastavujete procesy, je jedno, či sa bavíme o bulvárne ladených alebo spravodajských médiách.
S akými výzvami ste sa museli popasovať v priebehu prvých týždňov vo vašej pozícii?
Pasujem sa predovšetkým s tým, že deň má len 24 hodín. Veľmi milo ma prekvapilo pozitívne naladené prostredie ľudí v televízii TA3. Z ich privítania sme mali skutočnú emóciu a veľkú chuť byť súčasťou tohto média.
Drvivá väčšina ľudí v TA3 túto zmenu privítala nadšene a chce sa podieľať na implementácii zmien, ktoré sme avizovali. Bolo nutné riešiť isté personálne zmeny, čo nepatrí do kategórie príjemnej agendy, na druhej strane všetko sa dohodlo korektne a profesionálne. Aj napriek krátkemu obdobiu pôsobenia v televízii sa posúvame vo viacerých oblastiach dynamickým krokom a v tomto trende chceme pokračovať.
Aké sú vaše ambície s televíziou TA3 smerom dovnútra?
Moje ambície sú veľké či už smerom do vnútra firmy alebo navonok. Aktuálne interne pracujeme na konsolidácii financií, riešime transformáciu a nastavenie obchodného oddelenia, plánujeme automatizovať niektoré procesy. Okrem maximálneho focusu na televízny obsah a zmeny v programovej štruktúre ide veľká časť energie nášho tímu smerom k webu. Máme jednoznačne o unikátny obsah a úžasných takmer 1 mil. RU (real user).
Čo sa zmení pre divákov?
Plánujeme nielen zmeny interných procesov, ale samozrejme aj zmeny navonok. Napríklad viacfázovú zmenu programovej štruktúry, televízneho dizajnu atď. Už teraz môžem povedať, že niektoré formáty sa z vysielania stratia a vystriedajú ich nové. A je možné, že pribudnú aj nové tváre. Jedna zo zásadných zmien je sťahovanie televízie do nových, moderných priestorov, ktoré spolu s novým televíznym dizajnom koordinuje Oľga Dúbravská.
Mediálny trh, nielen u nás, prechádza kvôli pandémii nebývalými ekonomickými otrasmi. Ako zvládla televízia TA3 prvú vlnu pandémie a ako sa pasuje s druhou vlnou?
Prvú vlnu pandémie zvládla TA3 dobre. Z pohľadu mediálneho trhu to vnímame všetci veľmi citlivo. Inzerenti, objednávatelia reklamného priestoru prechádzali ekonomickými otrasmi, znižovali marketingové rozpočty, čo sa prejavilo na celom mediálnom koláči.
Samozrejme, to sa prejavilo aj u nás. Museli sme urobiť ekonomické opatrenia. Na druhej strane práve udalosti posledných mesiacov jednoznačne potvrdili, že TA3 má svoje nezastupiteľné miesto na slovenskom mediálnom trhu.
Toto obdobie nám umožnilo preveriť profesionalitu, odbornosť, flexibilitu jednotlivých zložiek televízie a operatívne reagovať tak, aby naše spravodajstvo bolo vždy aktuálne, rýchle, overené a naživo. Toto sa nám jednoznačne potvrdilo, televízia zaznamenávala svoje maximá, či už v oblasti sledovanosti, alebo návštevnosti webu.
Zmenila pandémia koronavírusu denný biorytmus televízie TA3?
Zmenila aj nezmenila. Televízia je živý organizmus, musí vysielať bez ohľadu na to, čo sa okolo nás deje a obzvlášť vtedy, keď sa niečo deje. Samozrejme, že tak ako ostatných, i nás sa týkajú všetky prijaté opatrenia a kladieme absolútny dôraz na minimalizovanie potenciálnych rizík.
Určite sa tejto téme výrazne venujeme a nastavujeme záložný scenár, v prípade ak sa nás korona priamo ako organizácie dotkne. V rámci možností máme home office, používame prístroj na meranie teploty a dezinfekciu, sú už asi samozrejmosťou vo všetkých spoločnostiach.
Zabezpečili sme germicídne žiariče proti Covid vírusu. Snažíme sa byť zodpovední, ale samozrejme svet sa nezastavil a vysielanie funguje výborne pod taktovkou Zuzany Martinákovej aj naďalej.
Televízia TA3 dlhodobo a neodmysliteľne patrí k úspešným televíznym projektom, dokázala preraziť na našom malom mediálnom trhu. V čom sú silné stránky spravodajskej televízie?
Najsilnejšia stránka televízie TA3 je jednoznačne jej punc fundovanosti v oblasti spravodajstva. Divák, ktorého zaujíma politická situácia, si zvolí TA3. Dovolím si tvrdiť, že televízia sa skutočné spája v oblasti spravodajstva s profesionálnymi žurnalistami, o čom svedčí jej zaradenie medzi najdôveryhodnejšie mediálne značky na trhu.
To je pre nás záväzok zachovať si kredibilitu, zdokonaliť, čo sa dá a jednoznačne potvrdiť, že TA3, ktorá onedlho oslávi 20 rokov, je absolútne nenahraditeľná a jedinečná na trhu.
Slováci sú podľa prieskumu najviac náchylní veriť hoaxom, ktoré spochybňujú vážnosť pandemickej situácie. Ako bojuje TA3 s fake news?
Pandémia je téma, ktorá otriasa celým svetom. Pochopiteľne tvorí dôležitú časť nášho spravodajstva. Snažíme sa, aby naše spravodajstvo bolo relevantné a aby sme si zachovali našu kredibilitu. To je to najcennejšie, čo máme. Myslím, že sa nám toto darí.
Televízia TA3 je podľa prestížneho prieskumu agentúry Reuters druhé najdôveryhodnejšie médium len s jednopercentným rozdielom oproti prvej RTVS. TA3 verí 66% populácie. Ako vnímate tento úspech a záväzok zároveň, keďže TA3 za sebou nechala konkurenčnú Markízu a Jojku?
TA3 sa pravidelne umiestňuje na prvých priečkach. Ja vždy tvrdím, nie je ľahké úspech dosiahnuť, ale výrazne ťažšie je udržať si ho. Pre nás je to jednoznačne veľký záväzok. Nechcem sa porovnávať so širokospektrálnymi televíziami.
V čom je iné spravodajstvo TA3, ktoré dokáže výrazne konkurovať veľkým komerčným staniciam?
Sme monotematická spravodajská televízia, ktorá vysiela live tlačové konferencie, tie majú skutočne vysokú sledovanosť, naše diskusné relácie majú obrovský úspech, skrátka celý koncept je jedinečný a v tom spočíva náš úspech.
Kde vidíte televíziu TA3 o päť či desať rokov? Ako by mala vyzerať moderná spravodajská televízia?
Toto je najťažšia otázka. Určite bude mať ešte silnejšie postavenie online a to je aj dôvod, prečo sa aktuálne intenzívne venujeme práve webovému priestoru. Žijeme v období budovania digitálnych platforiem. Tento trend sa nezastaví, skôr sa bude zdokonaľovať. Som ale presvedčená, že značka TA3 bude mať svoje nezastupiteľné miesto na slovenskom trhu aj o päť či desať rokov.