Hoci mnohí už neverili, že sa zopakuje situácia ako počas jari, druhá vlna koronavírusu je ešte výraznejšia a nebezpečnejšia. Kým pred polrokom sa v priebehu pár dní vypol celý štát, opatrenia počas druhej vlny sú jemnejšie a málokto si trúfa predpovedať ďalší vývoj. Jedno je isté, opätovný lockdown by už ekonomika nezvládla, rovnako ako obyvatelia. Opakuje sa však scenár z pohľadu televízií. Znova sa do popredia dostáva viac spravodajstva, ktoré zo dňa na deň získava čoraz väčšiu pozornosť slovenského publika.
Kým prvé októbrové dni boli ako na hojdačke, niektoré formáty uspeli viac, niektoré prepadli. Ako napríklad špeciálna diskusia na Jojke spred týždňa. V súvislosti s ohlásením nových opatrení, ktoré výraznejšie obmedzia pohyb a niektoré segmenty hospodárstva sa premiér Matovič znova objavil v hlavnom spravodajstve televízie Markíza. Už po niekoľkýkrát za sebou.
A markizácke Televízne noviny opäť vystrelili na vrchol rebríčka sledovanosti. Štandardne sa relácie pohybuje do veľkosti 600-tisícového publika. Nedeľné špeciálne vystúpenie po vyhrotenom rokovaní Ústredného krízového štábu SR si nenechalo ujsť rekordných 725-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom zasiahol až takmer 1,2 milióna divákov (AvRch 1 183 000). Sledovanosť kulminovala práve v čase rozhovoru moderátorky Zlatice Švajdovej Puškárovej s predsedom vlády Igorom Matovičom, v čase o 19:50 sledovalo Markízu až 873-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12 – 54 dosiahli Televízne noviny od začiatku septembra rekordný rating 13,6% a tretí najvyšší trhový podiel 33,5%. Nedeľné vydanie hlavnej spravodajskej relácie sa v oboch hlavných cieľových skupinách stalo doposiaľ najsledovanejším programom tejto televíznej sezóny v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.
Správy RTVS si v závere minulého týždňa pozrelo 471-tisíc divákov, Jojku sledovalo 617-tisíc Slovákov. V čase vysielania hlavných spravodajských relácií tak pri obrazovkách sedelo takmer 2 milióny divákov.