Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Ževraj Farmu nikto nepozerá?! Markíza sa pochválila excelentným štartom

Téma sledovania reality šou na Slovensku bola vždy ošemetnou záležitosťou. Väčšina ľudí tvrdí, že tento druh zábavy zásadne nevyhľadáva, čísla sledovanosti hovoria niečo iné.

08.09.2020 07:00
farma, evelyn, eva kramerová, Foto:
Farma aj tento rok boduje na televíznych obrazovkách.
debata (9)

Pointou reality šou je prirodzene priniesť neraz kontroverzný obsah, ktorý balansuje na hranici vkusu, čo ruka v ruke ide s polemizovaním o vhodnosti prezentovať rôzne formáty väčšinovému divákovi. Ten v drvivej väčšine prípadom sa stavia na zadné a prisahá, že tento typ programu nemá v jeho zozname obľúbených relácií miesto.

To je samozrejme aj prípad Farmy, ktorá sa posledné roky „teší“ poriadnej dávke kritiky. Vzhľadom na výrazné kreatívne zmeny od desiatej sezóny, ktoré zahŕňali výmenu moderátorky a najmä odklon od pôvodnej idey tejto šou, sa Farma už viac-menej nelíši od klasickej kontajnerovej šou typu Vyvolení alebo Big Brother. Lenže výkon kritizovaných sérií z posledných dvoch rokov hovorí o pravom opaku. Relácia dosiahla svoje najlepšie výkony a preto nebolo prekvapením, že Markíza ohlásila vznik aj dvanástej série, ktorá odštartovala minulý týždeň.

Opäť sa opakuje scenár, že všetci zborovo tvrdia, že Farmu nesledujú a pritom najväčší hejteri poznajú všetky detaily o najnovších častiach. Tento fakt konieckoncov potvrdili aj čísla sledovanosti. Televízia sa pochválila skvelými výsledkami. V pondelok, 31. augusta si premiéru 12. série pozrelo 337-tisíc divákov.

V cieľovej skupine 12 – 54 stala najsledovanejším nespravodajským programom dňa s nadpriemerným ratingom 7% aj trhovým podielom 24,1%. Ďalšia epizóda Inkognita dosiahla na Jojke v rovnakej cieľovej skupine ešte nižší podiel na trhu 11,6%. Nové farmárske dobrodružstvo si taktiež doslova podmanilo mladé diváčky vo veku od 15 do 24 rokov, vďaka ktorým si Markíza pripísala trhový podiel až 45%. Jednotkou na trhu bola aj počas druhého dňa vysielania, keď v cieľovke 12 – 54 dosiahla sledovanosť na úrovni 6,2% s trhovým podielom 20,8%.

Farma potvrdila svoju silu aj počas minulotýždňovej stredy. Stále bola jednotkou na trhu. V cieľovej skupine 12 – 54 zaznamenala rating 4,7% a trhový podiel 24,0%, pričom v čase vysielania bola taktiež mimoriadne silnou jednotkou na trhu. Český seriál Slnečná dosiahol na Jojke v rovnakej cieľovej skupine podiel na trhu iba 6,1%.

© Autorské práva vyhradené

9 debata chyba
Viac na túto tému: #farma #sledovanosť #oseriáloch #televízia Markíza #Eva Evelyn Kramerová