Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Kedy to Markíza vzdá? Jej koronašpeciál s prezidentkou zažil potupu tejto jari

Správanie a preferencie slovenského publika sa rýchlo vracajú do normálu. Koronašpeciály sú na okraji záujmu a nepomáhajú ani prestížni hostia.

02.06.2020 07:00
debata (30)

Televízia Markíza si svoju úlohu jednoznačne splnila a v čase obrovskej krízy prinášala aktuálne informácie, spravodajstvo zažilo nebývalý boom, ale aj rozšírené spravodajské formáty. Hlad a prirodzená panika spôsobila, že všetky programy išli do úzadia a diváci so zatajeným dychom hltali správy o koronavíruse a vývoji pandémie. V apríli, po Veľkej noci a výraznej stabilizácii na Slovensku sa vývoj sledovanosti začal meniť.

Výkon koronašpeciálov začal strmhlav padať, vyskakoval už len epizódne, najmä keď sa vysielal v predvečer uvoľňovaní opatrení. Postupne televízie zredukovala ich počet. Pôvodne sa špeciály vysielali od utorka do štvrtka. Najprv vypadlo štvrtkové vydanie, neskôr aj stredajšie. Televízia si ponechala len utorkový slot pre potreby odkonzultovať s divákmi vždy najaktuálnejšie informácie.

Zredukované vysielanie dovolilo tvorcom pripravovať údernejšie témy a k tomu pozývať adekvátnych hostí. Avšak Slováci majú tejto témy zrejme už dosť a stačia im informácie prinášané v rámci hlavných spravodajských relácií. Situácia na Slovensku je nanajvýš pokojná, niekoľko týždňov za sebou pribúda minimum pacientov a život sa vracia do normálu.

Minulý týždeň sa oproti Zlatici Švajdovej Puškárovej posadila rovno prezidentka Zuzana Čaputová. Prirodzene všetci očakávali bombastické výsledky sledovanosti. Prišla však ľadová sprcha a výsledky podliezli všetky podpriemery. Reláciu predbehla aj repríza zábavnej šou Nikto nie je dokonalý na Jojke.

Podľa portálu mediaboom.sk zažila Markíza prepadák tejto jari, keď minulotýždňová diskusia dosiahla katastrofálny podiel na trhu na úrovni okolo 11%. Výkon koronašpeciálu narazil na svoje dno. Poriadny pokles televízia zažila aj pred dvoma týždňami, keď sa oproti sebe posadili premiér Igor Matovič a Richard Sulík. dosiahla iba 6% sledovanosť s podpriemerným 17% podielom na trhu. Celkovo reláciu pozeralo 330-tisíc divákov. Časy, keď tento formát atakoval pol miliónovú hranicu a rekordné podiely na trhu sú definitívne preč.

V utorkovej mimoriadnej relácii bude moderátorka Zlatica Švajdová Puškárová so svojimi hosťami rozoberať veľký návrat detí do škôl. Ako bude tento návrat prebiehať a dostanú sa do škôl a škôlok všetci? Ako bude vyzerať september a ako zareagujú školy v prípade druhej vlny pandémie nového koronavírusu?

V štúdiu sa minister školstva Branislav Gröhling (SaS) stretne zoči-voči riaditeľom materskej, základnej a strednej školy. Spojíme sa aj s držiteľom ocenenia Učiteľ Slovenska 2019 Petrom Pallom.

© Autorské práva vyhradené

30 debata chyba
Viac na túto tému: #oseriáloch #televízia Markíza #koronavírus #koronakríza