Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Pripravte sa na obrovskú zmenu! Toto Jojka nespravila dlhých päť rokov

Televízia JOJ príjemne prekvapí svojich divákov. Aj napriek tvrdým ekonomickým dopadom koronakrízy spúšťa totálnu vizuálnu premenu hlavnej stanice. Nová grafika sa vo vysielaní objaví v sobotu od 20:30 a diváci sa môžu tešiť na úplne "novú" Jojku. Mení sa celý ident, pribúda nový claim - S Vami, pribudnú nové predely, nové reklamné upútavky. Jednoducho po piatich rokoch čaká Jojku výrazná grafická zmena.

30.05.2020 07:00
joj, logo joj, nový vizuál joj, Foto:
Televízia JOJ začína novú éru! Spustí novú, modernú grafiku.
debata (31)

Paradoxne, práve koronakríza a s ňou súvisiace zmeny urýchlili práce na premene hlavného kanálu Joj Group. Logo Jojky, ktoré pred piatimi rokmi opustilo ohraničenie vo štvorci a jeho špirála prešla redizajnom, sa teraz objaví v bielom prevedení na farebných podkladoch, reprezentujúcich rôzne obsahové kontexty.

Základný pohyb animácie grafiky vychádza naďalej z točivého pohybu špirály, ale tentoraz pôsobí mäkšie. Iný bude aj layout obrazovky – infografika (vekové ohraničenie, sledovaný program, nasledujúci program, injektáž) je umiestnená pre diváka neprehliadnuteľným spôsobom. Zmenou prešlo aj audiologo stanice a hudobný podklad, ktoré sú jemnejšie a príjemne podčiarkujú plynúcu grafiku na obrazovke.

Špirála loga Jojky je tvar, ktorý sa nachádza kdekoľvek v našom bezprostrednom okolí: nájdete ju na ulite slimáka, vo vodnom víre, v detaile rozrastajúcej sa rastliny, v slimákovi na konci huslí, do ktorého husliar vtlačil svoj nezameniteľný podpis. Špirála vznikne, keď opracujete drevo, vyčaríte účes krásnej dámy, alebo keď si vaše dieťa zastrúha farbičku. Je to náš svet – známy, plný istoty, v ktorom sa naše konanie odtláča do reality, hovorí Jojka v oficiálnom vyjadrení.

Tento pocit poznaného, blízkeho a bezpečného vyjadruje nový slogan televízie – S vami. Televízia pozná divácky svet, zrkadlí ho, dokáže ho prežívať a poskytuje vám oporu, keď ju potrebujete. Ukázalo sa to nakoniec aj v dňoch poznačených ochorením Covid-19. Siahali ste po informáciách, vyhľadávali názory a vysvetlenia, potrebovali ste upokojenie a radosť, ktoré sme sa vám snažili ponúknuť. Preto sa televízia prihovorí s viacerými variáciami – Každý deň s vami, Žijeme s vami, Snívame s vami, Zabávame sa s vami, Iba s vami máme zmysel.

Pozrite si nový vizuál Jojky! Fotogaléria - 5 fotiek Všetky fotky
Ukážka z nového vizuálu televízie JOJ.

„Jojka zmenila svoju tvár, nadväzuje na ident minulých období a rozvíja ho. Takáto zmena je vždy výsledkom tímovej práce. Na jej vzniku sa podieľali naši ľudia z marketingu, vedenie kreatívy, copywriteri (Barbora Kardošová), režisér (Marián Kolík), grafici, animátori (Radovan Hajdin, Ivan Kubove, Monika Kvaková, Ján Tokár, Jakub Jurášek), experti na hudbu (Martin Zimányi) i produkcia (Erika Hrdlicová). Bola to skvelá spolupráca a ja sa chcem všetkým kolegom poďakovať. Teraz predstupujeme pred našich divákov a dúfame, že nás prijmú vrelo a s porozumením." hovorí Ivana Semjanová, riaditeľka marketingu, PR a analýz televízie JOJ.

„Pri tvorbe televíznej grafiky sa vždy snažíme držať krok s najnovšími grafickými trendami a zároveň zohľadňujeme súčasné estetické vnímanie diváka. Myslím, že sa nám to vždy darilo, aj preto vnímajú diváci náš vizuál ako moderný a dynamický. Tomuto obrazu nezostávame nič dlžní ani tentoraz. Vytvorili sme súčasnú, funkčnú a pritom nenásilnú staničnú grafiku," hovorí šéf kreatívy televízie JOJ Ondrej Garan Hutník.

Práve Jojka, ktorá ako prvá po rokoch kompletne mení svoj vizuál. Konkurenčná Markíza už niekoľko rokov nemení svoju vizuálnu podobu, aktualizuje ju napríklad v prípade Vianoc. Verejnoprávna RTVS takisto dlhodobo sa drží svojej zadefinovanej vizuálnej identity.

© Autorské práva vyhradené

31 debata chyba
Viac na túto tému: #televízia JOJ #oseriáloch #koronavírus #koronakríza