Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Veľkonočná sledovanosť: Televízie zažili žatvu! Toto bol top hit medzi Slovákmi...

Nedávne sviatočné dni boli v znamení atraktívnejšieho programu, diváci sa po týždňoch pôstu dočkali viacerých filmových premiér, nechýbali rozprávky. Jednoducho nefalšovaná veľkonočná klasika.

16.04.2020 07:00
wonder woman, ženy v behu, zootropolis, tomb... Foto:
Televíziám sa cez Veľkú noc zadarilo. Sledovanosť bola vysoko nadpriemerná, v niektorých prípadoch rekordná.
debata (2)

V marci sa nielen slovenské publikum muselo zmieriť so zdrvujúcimi následkami koronavírusu, ktoré zasiahli aj televízie. Tie z ekonomických, kreatívnych, ale aj bezpečnostných dôvodov museli stopnúť štandardné vysielanie. Z ponuky zmizli seriály, obmedzili sa filmy, nestíha sa vyrábať dabing. Prirodzene sa pozornosť divákov presmerovala k spravodajstvu, ktoré dostalo omnoho väčší priestor a odrazilo sa to aj rekordnej sledovanosti.

S blížiacimi sa sviatkami bolo otázne, ako ich televízie pojmú. Či pôjdu v úspornom režime alebo dostane priestor premiérový program. Druhá možnosť bola správna. Aspoň na pár dní mohli televízni diváci hutnejšiu ponuku. Primárna pozornosť bola zameraná na prime-time, v ktorom sa objavili zaujímavé filmové premiéry, pričom počas dňa dostali priestor rozprávky a niekoľko rozprávkových klasík.

Najmenej „vyšli“ sviatky verejnoprávnej RTVS, ktorá primárne necieli na sledovanosť, ale na vytvorenie akejsi alternatívy voči komerčným televíziám. Tie si slovenské publikum rozdelili a viaceré programy vystrelili do rekordných výšin. Tohtoročná Veľká noc bola výrazne ovplyvnená zákazom vychádzania, diváci jednoducho nemali veľa možností hodnotne tráviť čas. Spoločnosť im hojne robil televízor.

Na RTVS najviac zabodoval Dáždnik svätého Petra, ten si pozrelo takmer 300-tisíc divákov. Avizovaná premiéra slovenského filmu Uzly a pomaranče nevyšla, sledovalo ju iba 132-tisíc Slovákov. Omnoho lepšie na bol pondelková hudobná premiéra. Jubilejný koncert Mekyho Žbirku si pozrelo 218-tisíc divákov.

Iná situácia bola vo vodách komerčných staníc. Markíza s Jojkou majú za sebou divácku žatvu! Absolútnym hitov sviatkov bol slovenská premiéra českej komédie Ženy v behu na Markíze vysielaná počas Bielej soboty. Televízia s ňou dosiahla v komerčnej cieľovke 12 – 54 extrémny rekord so sledovanosťou na úrovni až 15% s trhovým podielom 31,9 percenta. Celkovo pri obrazovkách sedelo až 630-tisíc divákov. Nateraz ide o najsledovanejší film v tomto roku.

Zadarilo sa aj premiére filmu Wonder Woman na Veľký piatok. Sledovalo ju 422-tisíc Slovákov. V cieľovke 12 – 54 uhrala až 10-percentnú sledovanosť s trhovým podielom na úrovni 24,4%. Tradične sa v nedeľu darilo ďalšej epizóde Superstar, prvý Supervýber sledovalo 566-tisíc divákov. Na Veľkonočný pondelok Markíze vyskočila do nadpriemerov aj premiéra komédia Taxi 5, pozrelo si ju 469-tisíc divákov.

V úzadí nestála ani Jojka. V jej ponuke prevažovali rozprávky – Leví kráľ, Na vlásku, Zootropolis. Doplnili ich atraktívne filmy ako Veľký dar alebo Tomb Raider. V sobotu sa proti markizáckym Ženám v behu postavil dojemná dráma Veľký dar. Aj napriek rekordom, ktoré Markíza dosiahla, film na Jojke dosiahol veľmi slušnú sledovanosť na úrovni 7,8%.

Nová verzia legendárnej série Tomb Raider v nedeľu sa vyšvihla poriadne vysoko so sledovanosťou na úrovni až 9,1%. Najviac zaujala pondelková premiéra jednej z najúspešnejších rozprávok posledných rokov – Zootropolis. Jojka s ňou uhrala rekord na úrovni až 10% sledovanosti s trhovým podielom 23,5%.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #sledovanosť #televízia JOJ #Veľká noc #oseriáloch #televízia Markíza #koronavírus