A to je hlavný dôvod, prečo sa vysielanie nevrátilo a ani nevráti do štandardného režimu ani v apríli. Stanice sú stále v ekonomickej pasci a nemôžu si dovoliť vypustiť drahé programy, ktoré nie sú reklamne podchytené. Naďalej teda platí stav ako v marci, keď prišla rýchla improvizácia a na obraz sa dostali reprízy formátov a najmä spravodajstvo. Vyzerá to tak, že z provizória sa stane štandard.
Pondelok bol pre Markízu dôležitý z viacerých dôvodov. Cez víkend si diváci mohli vo väčšej miere „oddýchnúť“ od značnej dávky spravodajstva, Oteckovia vstúpili do posledného týždňa vysielania pred prichádzajúcou nútenou pauzou a na menšej stanici Doma odštartoval nový turecký seriál. A slovenskí diváci jednoducho nemajú veľa alternatív, ako tváriť svoj čas a tobôž počas večerov. Odráža sa to aj na enormných číslach sledovanosti.
Opäť najviac boduje hlavná spravodajská relácia. Markíza sa pochválila, že napríklad pondelkové Televízne noviny celkovo sledovalo až 750-tisíc divákov, čo je o 250-tisíc viac ako to bývalo pred koronakrízou. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12–54 dosiahol hlavný súhrn dňa až 13,9% sledovanosť a trhový podiel na úrovni až 33,9%. Ide o rekordné čísla. Zaujímavosťou je, že divákov tradične láka aj predpoveď počasia, aj napriek tomu, že drvivá väčšina musí sedieť doma. V pondelok si ju pozrelo 655-tisíc Slovákov.
Najsledovanejším nespravodajským programom dňa sa v cieľovej skupine 12–54 stal podvečerný seriálový hit Oteckovia, ktorý s 10% sledovanosťou a trhovým podielom 31,2% obsadil štvrté miesto v rebríčku sledovanosti. Pondelkovú epizódu si pozrelo celkovo 497-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Práve nútený odchod Oteckov bude televíziu bolieť najviac. Od začiatku vysielania, teda od januára 2018, sú Oteckovia neprekonateľný valec, ktorý prináša stabilne vysoko nadpriemerné až rekordné výsledky a aktuálna piata séria sa dostala do skvelej formy. Stratiť 500-tisícové publikum je Markízu fatálne. Iná možnosť však neexistuje. Nakrúcanie sa zastavilo v priebehu marca a stanici sa minuli predpripravené časti. V súčasnosti sa nikto neodváži povedať, kedy sa situácia začne normalizovať a bude možné obnoviť štandardné fungovanie.
Na obrazovkách televízie Doma s úspechom odštartovala turecká seriálová novinka Cennet, v oboch hlavných cieľových skupinách obsadila najvyššie priečky v rebríčku sledovanosti menších staníc. V cieľovej skupine 12–54 zaznamenala úvodná epizóda 2,7% sledovanosť a trhový podiel 6,1% a nasledujúca druhá časť rating 2,6% a trhový podiel 6,3%. V širšej cieľovej skupine 12+ bolo poradie opačné, keď si druhý diel vychutnalo 211-tisíc a predchádzajúci prvý 202-tisíc divákov.