Slovenské televízia dlhodobo čelia nedostatku reklamného priestoru, ktorý je najvypuklejší koncom roka, kedy sa dopyt klientov zvyšuje. Tento problém sa dotýka aj spravodajskej televízie TA3. „Určité časové sloty v rámci dňa sú na hranici vypredanosti,“ hovorí obchodný riaditeľ TA3 Julián Lukáček. Budúci rok z dôvodu vysokej naplnenosti reklamného priestoru počíta, rovnako ako celý mediálny trh, s dvojcifernou infláciou.
Čítajte aj Obchodný riaditeľ Markízy: Inflácia prináša veľa neistoty, ale televízia zostáva médiom s vysokým zásahomAký je dopyt po televíznej reklame v 4. kvartáli tohto roka?
Dopyt po televíznej reklame sa štandardne ku koncu roka zvyšuje.
Budete vedieť uspokojiť záujem zadávateľov?
Robíme všetky kroky, aby sme uspokojili zadávateľov či už krátkodobých alebo celoročných dealov. Pripravujeme viaceré špeciálne projekty pre klientov, ktoré budeme už čoskoro komunikovať.
V prípade vypredanosti reklamného priestoru naplníte svoje záväzky voči klientom?
Určité časové sloty v rámci dňa sú na hranici vypredanosti ale verím, že splníme všetky naše záväzky voči zadávateľom.
Aký podiel majú reklamné výnosy v 4. kvartáli voči ročným výnosom?
Z pohľadu celého roka očakávame v 4 kvartáli najväčšie výnosy aj vďaka novým platformám, ktoré sme uvideli do praxe.
Ako ovplyvní vysoký dopyt po reklame jej ceny v budúcom roku? S akou infláciou počítate?
Počítame s dvojcifernou infláciou v roku 2023, tak ako celý mediálny trh z dôvodu vysokej naplnenosti reklamného priestoru. Bližšie informácie predstavíme našim klientom čoskoro v obchodnom modeli ta3.
Aký vývoj očakávate v budúcom roku? Pociťujete nejaké hrozby?
Počítame s nárastom všetkých platforiem združených pod značkou ta3. Zásadnejší nárast očakávame v rámci digitálu, veľmi nás teší záujem o konferencie, v tomto smere predikujeme tiež pozitívne výsledky. V budúcom roku plánujeme prísť na trh s viacerými novinkami v rámci našich rozrastajúcich sa aktivít, kde očakávame ekonomické benefity. Hrozby vyplývajúce z aktuálnej spoločensko–ekonomickej situácie vnímame rovnako ako celý mediálny trh a snažíme sa byť pripravení rýchlo reagovať na vzniknuté situácie. Máme to v našej DNA.
Čítajte aj Obchodná riaditeľka RTVS: Tento rok naše záväzky splníme, budúci rok počítame s opatrnosťou klientov