Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Markíza pobúrila verných divákov: Obľúbený seriál nahradila iným formátom, diváci píšu ostré odkazy

Televízia Markíza narazila na vlnu kritiky po tom, čo kvôli hokejovému ošiaľu upravila svoj program a dočasne stiahla z vysielania obľúbený seriál Sľub.

13.05.2025 09:10
Slub Foto:
Soňa Norisová a Vladimír Kobielsky
debata (2)

Ako sme už informovali, televízia Markíza upravila programovú štruktúru v dôsledku hokejového ošiaľu. V pondelok si fanúšikovia nemohli pozrieť obľúbený seriál Sľub a rovnako sklamaní ostanú aj v stredu. Namiesto Sľubu sa na obrazovkách objavia Rodinné prípady.

Herečka Eva Pavlíková bola hosťom relácie Ide o nás, v ktorej sme sa nezhovárali len o jej kariére a projektoch, ale aj spoločnosti a spomienkach.
Video
Zdroj: TV Pravda

Ako už televízia vopred avizovala, predplatitelia Voyo si mohli včerajšiu epizódu seriálu Sľub pozrieť s predstihom práve na tejto platforme. Tí, ktorí službu nemajú, si budú musieť na odloženú časť počkať do dnešného vysielania o 17:55.

Rovnaký scenár sa zopakuje aj zajtra, keďže slovenská hokejová reprezentácia nastúpi o 16:20 proti Francúzsku. Stredajšia epizóda tak bude v televízii odvysielaná až vo štvrtok, zatiaľ čo na Voyo by mala byť dostupná už dnes večer.

Skladba k seriálu Sľub Fotogaléria - 3 fotky Všetky fotky
Videoklip Sľub

Tento programový posun nahneval viacerých fanúšikov seriálu, ktorí svoje rozhorčenie vyjadrili aj na sociálnych profiloch televízie. „Ako keby tí, čo sledujú Sľub, chceli pozerať hokej,“ napísala jedna z nespokojných diváčok.

„Nechápem, hokej nie je na Markíze, tak každý nech sa rozhodne, na čo sa bude dívať,“ myslí si ďalší fanúšik.

Jeden z komentujúcich sa snažil pochopiť kroky Markízy: „Tak ale asi Sľub chcel dať priestor fanúšikom hokeja no… nie je to síce na Markíze, ale na Jojke, ale na polovicu tomu rozumiem. Ale aj tak by som sa v pohode pozrel na môj seriál. Takže chápem aj jedných aj druhých, čo by radšej ,sľubovali' ako ja.“

Ďalší fanúšik sa taktiež zastal televízie: „Keby šiel zároveň s hokejom Sľub, tak by tu každý nadával, že to mohli dať v iný čas alebo dať nachvíľu pauzu…“ No väčšina komentárov sa však aj tak nesie v tomto duchu: „Ja hokej nesledujem, prečo mám prísť o seriál, pri ktorom si po celom dni oddýchnem?“

Rozhorčenie divákov, ktorí nesledujú majstrovstvá sveta v hokeji 2025, je do istej miery pochopiteľné. Na druhej strane, rozhodnutie televízie dáva zmysel – snaží sa udržať čo najširšie publikum a zároveň motivuje Slovákov a Slovenky, aby podporili našu hokejovú reprezentáciu, ktorá momentálne bojuje vo Švédsku.

vinaa Čítajte viac Vina odhalí dlho skrývané tajomstvo jednej z postáv. Výpoveď v súdnej sieni spustí lavínu nečakaných prekvapení

Ako sa darí sledovanosti hokeja?

Piatkový otvárací zápas Slovenska proti domácemu Švédsku, ktorý vysielala TV JOJ 9. mája večer, prilákal k obrazovkám až 1 235 000 divákov vo veku 12 a viac rokov (AvRch 12+). Ešte väčší záujem však vyvolal nedeľný duel so Slovinskom – ten si v popoludňajších hodinách pozrelo neuveriteľných 1 383 000 divákov, informovali sme.

Vysielanie piatkového zápasu prinieslo JOJ Group výnimočné výsledky – v hlavnom vysielacom čase dosiahla trhový podiel 39,9 % a sledovanosť 15,1 %. Prvá tretina tohto zápasu zaujala najviac divákov z univerzálnej cieľovej skupiny 12+, keď ju sledovalo 1 149 000 divákov, pričom zaznamenala sledovanosť 18,2 % a trhový podiel 44,7 %. V komerčne dôležitej cieľovej skupine 14–56 bola najúspešnejšia druhá tretina – so sledovanosťou 17,8 % a podielom 55,9 %. Najvyšší podiel v tejto skupine však dosiahla už prvá tretina – až 57,2 %.

zväčšiť Rozpis zápasov na MS v hokeji 2025 Foto: TV JOJ
Rozpis zápasov hokej Rozpis zápasov na MS v hokeji 2025

Ešte pôsobivejšie čísla priniesol druhý zápas Slovákov, ktorý sa odohral v nedeľu 11. mája o 12:20 proti Slovinsku. Tretia tretina sa stala najsledovanejším momentom hokejového vysielania na JOJke – v univerzálnej skupine 12+ zaznamenala sledovanosť 19,6 % a trhový podiel 59,6 %. V cieľovej skupine 14–56 mala 19,0 % sledovanosť a až 70,4 % podiel. Záver napínavého stretnutia sledovalo 1 080 000 divákov starších ako 12 rokov.

Majstrovstvá sveta v hokeji majú výrazný úspech aj v online priestore. Streamovacia platforma JOJ play eviduje vyššiu sledovanosť ako počas minuloročného šampionátu. Počas prvého víkendu zaznamenala až 456 492 prehratí, pričom až 60 % z nich tvorili zápasy slovenskej reprezentácie. Tento trend len potvrdzuje rastúci záujem o športové prenosy v digitálnom prostredí.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 2 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #hokej #sledovanosť #sľub #TV Markíza #MS v hokeji 2025 #zmena vo vysielaní