
Záverečná dvadsiata premiérová epizóda 2. série sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala suverénne najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc, pričom pokorila ďalšie rekordy. Dunaj mal zároveň celú jarnú televíznu sezónu vedúce postavenie na trhu.
Finále Dunaja pred letnou prestávkou dosiahlo v cieľovej skupine 12 – 54 druhý najvyšší rating 8,2% a rekordný trhový podiel 29,1%. Nemocnica na Jojke zaostala s podielom na trhu iba 19,9% v rovnakej cieľovej skupine. Seriál výrazne oslovil cieľovú skupinu mladých žien vo veku od 12 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania včerajšej časti zabezpečili podiel na trhu až 46,9%.

Dramatické vyvrcholenie jarných dejových línií Dunaja pritiahlo k obrazovkám taktiež rekordných 493-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom dosah malo až na 592-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
O tom, že Dunaj sa stal jedným zo seriálových hitov končiacej sa televíznej sezóny svedčí aj fakt, že v cieľovej skupine 12 – 54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti každý jeden týždeň od svojho štartu 10. januára 2023 porážal konkurenčnú Nemocnicu. Dunaj si tak za celú jar pripísal víťazný priemerný trhový podiel 25,4% , kým Nemocnica len 19,8%.

Divácku atraktivitu Dunaja podčiarkuje aj jeho úspech z hľadiska oneskorenej sledovanosti, keď si jarných 40 epizód v porovnaní s živým vysielaním v priemere polepšilo o 2,7 ratingového bodu na hodnotu 8,3%, čo predstavuje nárast až o 48,5%. Priemerne príbehy plné emócií sledovalo 488-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, oproti živému vysielaniu je to výsledok lepší o 145-tisíc divákov a teda až o 42,3%.

„Veľmi nás teší, že si diváčky a diváci náš prvý dobový romantický seriál obľúbili. V komerčnej cieľovej skupine 12 – 54 zvíťazil Dunaj, k vašim službám nad konkurenčným seriálom v každý jeden týždeň jarnej televíznej sezóny. Už na jeseň preto prinesieme ďalšie premiérové časti, ktoré budú opäť plné emócií a zaujímavých zápletiek a noviniek,“ potvrdil pre Mediaklik Lukáš Kočišek, PR manažér televízie Markíza.