Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Dunaj na záver potvrdil status seriálového hitu. Pokoril všetky doterajšie rekordy

Obľúbený historický seriál Markízy vo štvrtok večer odvysielal svoje finále druhej série. Po letnej pauze sa vráti s novými časťami.

06.06.2023 06:00
Dunaj, Foto:
Dunaj sa vráti na jeseň s novými časťami.
debata
sowa, sajfa, evelyn, Čítajte aj Televízne ankety na Slovensku sú v kóme: Jojka s totálnym diváckym prepadákom

Záverečná dvadsiata premiérová epizóda 2. série sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala suverénne najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc, pričom pokorila ďalšie rekordy. Dunaj mal zároveň celú jarnú televíznu sezónu vedúce postavenie na trhu.

Finále Dunaja pred letnou prestávkou dosiahlo v cieľovej skupine 12 – 54 druhý najvyšší rating 8,2% a rekordný trhový podiel 29,1%. Nemocnica na Jojke zaostala s podielom na trhu iba 19,9% v rovnakej cieľovej skupine. Seriál výrazne oslovil cieľovú skupinu mladých žien vo veku od 12 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania včerajšej časti zabezpečili podiel na trhu až 46,9%.

Nové Nivy, Chalupkova Čítajte aj Na mieste dočasnej autobusovej stanice budú nové byty. V Bratislave vyrastie ďalší významný projekt

Dramatické vyvrcholenie jarných dejových línií Dunaja pritiahlo k obrazovkám taktiež rekordných 493-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom dosah malo až na 592-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

O tom, že Dunaj sa stal jedným zo seriálových hitov končiacej sa televíznej sezóny svedčí aj fakt, že v cieľovej skupine 12 – 54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti každý jeden týždeň od svojho štartu 10. januára 2023 porážal konkurenčnú Nemocnicu. Dunaj si tak za celú jar pripísal víťazný priemerný trhový podiel 25,4% , kým Nemocnica len 19,8%.

Plánovacie štúdio IKEA v Košiciach Čítajte aj IKEA bude bližšie k zákazníkom na východe Slovenska. V Košiciach otvára nové štúdio

Divácku atraktivitu Dunaja podčiarkuje aj jeho úspech z hľadiska oneskorenej sledovanosti, keď si jarných 40 epizód v porovnaní s živým vysielaním v priemere polepšilo o 2,7 ratingového bodu na hodnotu 8,3%, čo predstavuje nárast až o 48,5%. Priemerne príbehy plné emócií sledovalo 488-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, oproti živému vysielaniu je to výsledok lepší o 145-tisíc divákov a teda až o 42,3%.

televízor, televízia, ovládač, Čítajte rozhovor Komerčné televízie nič nepochopili. Nemožno všetko merať peniazmi, hovorí český veľvyslanec o vypínaní českých TV na Slovensku

„Veľmi nás teší, že si diváčky a diváci náš prvý dobový romantický seriál obľúbili. V komerčnej cieľovej skupine 12 – 54 zvíťazil Dunaj, k vašim službám nad konkurenčným seriálom v každý jeden týždeň jarnej televíznej sezóny. Už na jeseň preto prinesieme ďalšie premiérové časti, ktoré budú opäť plné emócií a zaujímavých zápletiek a noviniek,“ potvrdil pre Mediaklik Lukáš Kočišek, PR manažér televízie Markíza.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #sledovanosť #TV Markíza #seriál Dunaj k vašim službám