
Dunaj, k vašim službám je vo vysielaní približne mesiac a za ten čas ukázala jedna zaujímavosť. Štvrtky dosahuje seriál lepšie výsledky ako počas utorkov, kde sa výraznejšie trápi voči jojkárskej Nemocnici a rozdiel medzi oboma seriálmi je minimálny. Nastáva situácia, na ktorú sme upozorňovali aj v úvodnej recenzii po prvej časti – tomuto seriálu by výraznejšie prospelo, keby sa vysielal len raz do týždňa a dáta ukazujú, že by to mal byť práve štvrtok. Minulý štvrtok dokonca Dunaj porazil Nemocnicu v oboch cieľových skupinách.

Vysielania raz do týždňa je nielen svetový trend, ale pre náročnú produkciu by bolo úľavou, keby sa zvoľnilo tempo a najmä samotný dej by sa mohol zdynamizovať a osviežiť. Tvrdohlavá snaha Markízy ísť proti Nemocnici je napokon na škodu. Dej Dunaja sa začína zbytočne naťahovať, začína trpieť typickou slovenskou chorobou dlhodobých seriálov – vágny scenár. Začína by vidno, že dialógy šliapu vodu a od toho sa odráža aj výkon hercov. Nedá sa ubrániť pocitu, že viaceré výrazné herecké mená sa začínajú trápiť.

Chcelo by to zdynamizovať dej, jednotlivé zápletky by sa mohli rýchlejšie vyvíjať a zabrániť tak premene na telenovelu.
Dunaj, k vašim službám by sa mal vybrať rovnakou cestou ako jeho originálny námet z Česka. Zlatá labuť je na Nove uvádzaná len raz do týždňa a to úplne bohato bude stačiť.
Štvrtková ôsma premiérová epizóda Dunaja v cieľovej skupine 12 – 54 zvíťazila s ratingom 7,4% a doposiaľ najvyšším trhovým podielom 24,6%, pričom obsadila tretie miesto vo štvrtkovom rebríčku sledovanosti. V porovnaní s utorkovou epizódou si seriálová novinka z hľadiska ratingu polepšila o 0,7 percentuálneho bodu a podiel na trhu jej stúpol až o 3,4 percentuálneho bodu.

Celkovo Dunaj, k vašim službám pritiahol k obrazovkám 434-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v porovnaní s utorkom získal na svoju stranu ďalších 29-tisíc divákov. V čase vysielania zasiahol až 621-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Výborný výkon zaznamenala Mama na prenájom, ktorá si vo štvrtok pripísala výborný rating 6,7% a nadpriemerný trhový podiel 27,5% v cieľovej skupine 12 – 54. Obzvlášť zabodovala medzi mladými diváčkami vo veku od 15 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania seriálu zabezpečili podiel na trhu až 48,5 %.

Denný seriál si vo štvrtok vychutnalo celkovo 405-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania mala Mama na prenájom dosah až na 511-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Jojkárska Nemocnica nečakane prehrala s Dunajom aj v cieľovke 12+, v ktorej si vždy držala prvenstvo. Štvrtkovú epizódu sledovalo 428-tisíc divákov.