Komerčné televízie pripravili silnú jeseň nabitú novinkami aj osvedčenými hitmi a do boja o každého diváka vyrazili už týždeň pred koncom prázdnin. Televízia Joj odštartovala sezónu svojím seriálovým hitom Nemocnica, ktorému budú patriť utorkové a štvrtkové večery. Markíza jej bude konkurovať v utorky Pánom profesorom a vo štvrtky novinkou Výnimočná Nikol.
Čítajte rozhovor Autorka jojkárskej Nemocnice: Dokážeme sa s divákmi pohrať bez toho, aby si to uvedomiliAko sa bude vyvíjať záujem divákov, bude zaujímavé sledovať. Nemocnicu priniesla televízia Joj na obrazovky pred rokom a doposiaľ nedala iným programom žiadnu šancu. Vzdorovať jej nedokázali ani dovtedy úspešné Sestričky či Horná Dolná, a neskôr ani Svadby na prvý pohľad alebo šou 2 na 1. Nemocnica si svojich divákov udržala v obidvoch sériách.
Pán profesor sa na obrazovky vrátil už vo svojej štvrtej sérii. Markíza mu dopriala ročnú pauzu a na jar ho nahradila novinkou Druhá šanca. Obidvom seriálom doposiaľ patrili pondelkové večery. Tie budú na jeseň patriť seriálovému hitu Druhá šanca a Pán profesor sa bude o priazeň divákov uchádzať v utorky.
Čítajte rozhovor Evita Twardzik: Na obrazovkách je podľa mňa všetko. Ale v rôznej kvalitePrázdniny seriálom nepriali
Obidva seriály museli pri svojom návrate v prázdninovom týždni s dvoma sviatkami obetovať divákov. Pán profesor aj Nemocnica odštartovali najslabšie z doposiaľ odvysielaných sérií.
V komerčnej cieľovej skupine divákov od 12 do 54 rokov si jednoznačné víťazstvo pripísal Pán profesor, ktorý sa stal aj najsledovanejším programom celého dňa. Dosiahol rating 7,8 % a podiel na trhu 24,2 %. Nemocnica sa musela uspokojiť so sledovanosťou 5,3 % a podielom na trhu 16,4 %.
V širšom publiku divákov vo veku nad 12 rokov si tesné víťazstvo pripísala Nemocnica, na ktorú bolo zvedavých 376-tisíc divákov, Pána profesora si zvolilo 362-tisíc divákov.
Čítajte rozhovor Silvia Majeská: Na konci dňa všetci diváci po celom svete chcú dobrý a strhujúci príbehNa porovnanie, pred rokom Nemocnica štartovala s 566-tisíc divákmi, v priemere si 39 častí jesennej série pozrelo 530-tisíc divákov a takmer rovnakú sledovanosť mala aj druhá séria vysielaná na jar tohto roka s 526-tisíc divákmi.
Pán profesor odštartoval svoju najúspešnejšiu druhú sériu s 523-tisíc divákmi. V priemere mala 518-tisíc divákov a tretia séria 460-tisíc divákov. Markíza ich vysielala na jar a jeseň minulého roka. Najslabšia bola prvá séria, ktorú Markíza uviedla v pandemickom roku 2020 s tromi časťami na jar a zvyšnými na jeseň. Sledovalo ju v priemere 392-tisíc divákov.
Zdroj: PMT/KANTAR SLOVAKIA, dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA.