
S Oteckami to ide dole kopcom už niekoľko mesiacov. Nie je tajomstvom, že sledovanosť klesala už dlhší čas, čo je aj prirodzený proces v rámci dlhoročného vysielania. Avšak nová séria od januára sa výraznejšie prepadla. Výkon seriálu sa prepadol k 5 – 6% sledovanosti v komerčnej cieľovke. Vedenie v oboch cieľových skupinách si v ostatných mesiacoch prebrala Jojka so šou Bez servítky. Pred dvoma týždňami však Oteckovia prekvapili, keď vtedy jedna z vysielaných epizód prekonala 26% podiel na trhu, aktuálne je zvykom je trhový podiel pod 20%.

Tvorcovia, ani televízia sa nechcú len tak vzdať. Do deja vpísali ďalšie nové postavy. V januári pribudla úplne nová rodina, v ostatných dňoch sa do príbehov zapojila herečka Barbora Švidráňová alebo Gabriela Dzúriková.
Markíza ponechala Oteckov vo vysielaní aj počas Veľkej noci. Dalo by sa predpokladať, že tento krok seriálu výrazne pomôže, keďže diváci sa vo hojnejšom počte zdržiavajú pri televíznych obrazovkách. Vývoj sledovanosť však musel televíziu poriadne zaskočiť a Oteckovia sa prepadli na samé dno diváckej nezáujmu v rámci svojho dlhoročného vysielania.

Pád Oteckov naznačil ešte Zelený štvrtok, keď sa v cieľovke 12 – 54 prepadla epizóda len na 3,5% sledovanosť, „zachránil“ to ešte 17% podiel na trhu.
Na Veľký piatok mizéria pokračovala s 3,6% sledovanosťou, avšak trhový podiel sa prepadol na strašidelných 11,7%.
Veľkonočný pondelok priniesol čiastočné vylepšenie skóre. Sledovanosť vyskočila nad 5% hranicu, avšak trhový podiel sa držal v hlbokých podpriemeroch – 14,8%.
Zdá sa, že Oteckovia to majú zrátané. Po rokoch dominancie v podvečernom slote a päťročnom vysielaní nastal čas tento denný seriál postupne priviesť ku koncu a rozlúčiť sa s postavami a priniesť nový formát, ktorý by vyplnil tento slot.