Odliv publika je prirodzený, najmä v podvečernom slote, keď diváci si užívajú slnečné lúče a uvoľnené opatrenia po mimoriadne ťažkej zime v područí pandémie. Tvrdo narazili aj Oteckovia, ktorých výkon oproti zime klesol o dva až tri percentuálne body a podiel na trhu takmer o desať percent. Aj napriek tomu, rodinný seriál si stále dokážu udržať pozíciu jednotky na trhu.

Oteckovia tradične víťazili nad konkurenciou, keď kraľovali podvečernému vysielaniu celý máj s priemerným ratingom 5,9 % a trhovým podielom 25,5 % v obchodnej cieľovej skupine 12 – 54. Každý pracovný podvečer si k obrazovkám Markízy sadalo v priemere 320-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Príbehy obľúbených rodín počas zimy sledovalo v komerčnej cieľovke 8% populácie a neraz aj viac a celkové publikum s ľahkosťou prekročilo 400-tisíc. Epizódne sa šplhalo k 500-tisíc. Oteckovia počas chladnejších mesiacov, v kombinácii s tvrdými protiepidemiologickými opatreniami, si dokázali udržiavať výrazne nadpriemernú sledovanosť.

S nástupom jarného počasia a na sklonku leta je úbytok prirodzený a aj preto Oteckovia sú jeden z prvých celosezónnych seriálov, ktoré odchádzajú na letnú pauzu. Diváci sa však nemusia obávať, Markíza nemieni s týmto formátom končiť, začiatkom septembra sa vo vysielaní objaví siedma séria.