Treba však dodať, že ide o prirodzený proces, ktorý sa deje každoročne. Tento rok je to umocnené pandémiou koronavírusu, ktorá po aktuálnom ústupe ešte viac „vyhnala“ von ľudí užiť si lepšie počasie. Úbytok divákov najviac zabolel Markízu, ktorá v podvečernom slote má už tradične svojich Oteckov. Tí počas aktuálnej šiestej sezóny dosahovali opäť vysoko nadpriemerné výsledky.
Epidemiologicky veľmi ťažká zima zapríčinila, že Slováci si vo veľkom opäť našli cestu k rodinnému seriálu a celkové publikum s ľahkosťou prekračovalo 400-tisícovú hranicu, boli epizódy, ktoré presiahli aj pol milióna. Tohtoročná zima a začiatok jari boli pre Oteckov veľmi úspešné. Karta sa však obrátila a znova sa opakuje scenár, keď s nástupom pekného počasia potenciálne publikum prichádza k televízorom neskôr a podvečerné programy idú do úzadia.

V druhej polovici apríla a začiatkom mája Oteckovia začali postupne klesať. Zo svojej stabilnej 8 – 9% sledovanosti v cieľovke 12 – 54 sa prepadli do nelichotivých hodnôt okolo 6%. Ruka v ruke klesalo aj celkové publikum. Všetko vygradovalo minulý piatok. Ako uvádza portál mediaboom.sk, Oteckovia zažili najhorší výkon nielen tejto sezóny, keď sa ich sledovanosť prepadla na katastrofálnych 4,4% s trhovým podielom len 22%.

Pokles Oteckov „využila“ konkurenčná šou o varení na Jojke. Tá síce tiež klesla, no vďaka tomu sa Bez servítky najviac priblížilo k markizáckemu seriálu. Varenie na Jojke dosiahlo pred týždňom 3,4% sledovanosť a trhový podiel na úrovni 17,1%. Oteckov sledovalo iba 259-tisíc divákov, čo atakuje historické minimá, Bez servítky si pustilo 238-tisíc Slovákov. Bola to teda poriadna tesnotka.