Verejnoprávna televízia chňapla po skvelej téme, takej, ktorá sa v ponuke komerčnej konkurencie neobjavila a pritom prináša veľkú pridanú hodnotu, alternatívu a potrebnú osvetu. V tomto smere si splnila svoju úlohu do bodky. Hniezdo bolo ďalšou ukážkou toho, že aj RTVS vie robiť kvalitné programy, hoci to trvá neúmerne dlho a divák skôr dostáva výhovorky o podfinancovaní tejto inštitúcie a z toho vyplývajúcou extrémne obmedzenou výrobou pôvodnej seriálovej tvorby.
Dejové linky ponúkajú rôznorodé príbehy, ktoré majú hĺbku, dobre napísanú pointu a vedia naplno vtiahnuť divákov do deja. Herecké obsadenie pôsobí sympaticky, žiadna postava vyslovene neruší, vystavaná spleť charakterov prináša zaujímavý mix, pričom veľmi rýchlo je jasné, kto je pozitívna a negatívna postava a dajú sa vybudovať sympatie a antipatie.
Najdôležitejší fakt je, že Hniezdo nenásilne vštepuje do publika potrebnú dávku otvorenej mysle a tolerantnosti v ťažkej problematike adopcie a neplodnosti.
Dvanásta časť prekonala aj svoje doterajšie rekordy a výkon prekonal aj novú pomyselnú métu. Celkovo si ju pozrelo až 643-tisíc divákov. Oproti predposlednej časti narástol počet divákov o 67-tisíc divákov. Nestáva sa často, že RTVS zamieša kartami aj v komerčnej cieľovke 12 – 54, v ktorej skôr súperí Markíza s Jojkou. Hniezdo v nej dosiahlo neuveriteľnú 9,7% sledovanosť s trhovým podielom 20,4 percenta.