Vo všeobecnosti platí zásada, že čím dlhšia prestávka vo vysielaní, tým je ťažší rozbeh po nej. Rovnako platí aj zíde z očí, zíde z mysle. Televízie sa preto obávajú dať obľúbené formáty dlhšie mimo obraz. To sa Susedom na jar stalo, keď ôsma séria odchádzala po dvoch epizódach, podpriemerných výsledkov a k tomu sa pripojila koronakríza.
Prvá epizóda ôsmej série sa v komerčnej cieľovke dostala iba na 7%, trhový podiel bol podpriemerný – 19,5%. Čo je najhorší výsledok za celú históriu vysielania. Premiéru série sledovalo iba 364-tisíc divákov. V minulej sezóne sa Susedia stabilne držali vysoko nad hranicou 400-tisícového publika.
O nič lepšie nedopadla ani druhá epizóda. Síce výkon o čosi poskočil smerom nahor, no stále to bolo málo. V cieľovke 12 – 54 sa druhá časť dostala na 7,8% sledovanosť s trhovým podielom iba 21,2%. Síce v tejto cieľovke boli obe časti jednotkou na trhu, ich sledovanosť bola preukázateľne pod dlhodobým priemerom. A to výrazne.
Od septembra dostal priestor seriál Pán profesor, ktorý potvrdil status obrovského hitu. Susedia sa však vrátili do svojho slotu a vyzerá to tak, že hore spomenuté zásady sa nepotvrdili. Slováci si k sitkomu našli cestu späť.
Prvá premiérová epizóda po jarnom prerušení aktuálnej 8. série, ktoré si vynútila koronakríza, sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala najsledovanejším nespravodajským programom dňa.
V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12 – 54 dosiahla nová časť s názvom Policajná akadémia I. vysoko nadpriemerný rating 9,1% a rovnako aj trhový podiel 25%. Konkurenčné programy v danom čase zaostali, relácia Inkognito zaznamenala na Jojke v rovnakej cieľovej skupine podiel na trhu 17,6% a film Banklady na Jednotke RTVS podiel na trhu 7,5%.
Susedia si aj po rokoch získavajú nových fanúšikov, o čom svedčí napríklad aj trhový podiel až 40% v cieľovej skupine mladých žien vo veku od 15 do 24 rokov. Pri obrazovkách sedelo 472-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.