V preklade to znamená, že zo dňa na deň zmizla štandardná programová štruktúra plná premiér nových epizód seriálov, pokračovania jarných noviniek, ale stopku dostali aj zábavné šou. Namiesto nich sa objavili vo vysielaní len reprízy starých formátov a prim hrá spravodajstvo a špeciálne diskusné relácie o šíriacej sa pandémii.
Diváci sa tak dočkali veľmi obmedzenej televíznej ponuky, na ktorú sa momentálne upriamuje pozornosť, keďže ľudia musia zotrvať vo svojich domovoch. Nejeden by si povedal, že je to ideálna situácia pre televízie, ako si zabezpečiť rekordnú sledovanosť ponúkaných programov.
Avšak vyčíňanie koronavírusu má aj druhú stranu mince. Stanice museli ustúpiť od premiér, keďže reklamní zadávatelia prehodnocujú svoje investície a drahé programy by sa jednoducho nezaplatili, ak by komerčné stanice naďalej vysielali bez obmedzenia.
Pozerali ste aj Pána Profesora? Prečítajte si recenziu: Toto naozaj nie je dobré! Pán profesor je ako rozheganá hojdačka
Avšak Markíza, nateraz, ponechala v ponuka aspoň premiérového Pána profesora. Akákoľvek premiéra má momentálne cenu zlata. A odrazilo sa to aj na sledovanosti minulotýždňovej tretej časti. Tá zdvojnásobila svoje výkony. V tomto týždni sa naplní aj ďalší čierny scenár a aj Pán profesor dostáva stopku po troch odvysielaných epizódach.
Pán profesor sa stal víťazom pondelkového večera. V cieľovej skupine 12 – 54 dosiahol rekordný rating 11,9 % a rovnako aj doposiaľ najvyšší trhový podiel 26,8 %. Konkurenčné programy značne zaostali, relácia Inkognito dosiahla na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel 17,8% a film Púštny kvet na Jednotke RTVS podiel na trhu 10,4%.
Inkognito však valcovalo v cieľovke 12+. Tam bolo jednotkou s 509-tisícovým publikom. Pána profesora videlo celkovo 497-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, čo je taktiež doposiaľ jednoznačne najlepší výkon seriálu.
Pritom na začiatku vysielania prvá jarná novinka Markízy nedosahovala ani zďaleka také dobré výsledky. Seriál štartoval s 367-tisícmi divákov. V cieľovke 12 – 54 Pán profesor uhral 7,6% sledovanosť s trhovým podielom 24%. Druhá časť v cieľovke 12 – 54 získala len 6,7-percentnú sledovanosť s trhovým podielom okolo 22%.