Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Menia sa zvyky Slovákov? Sledovanosť Za sklom lámala na internete rekordy

Tretia a záverečná séria kriminálky Za sklom je už mimo obrazovky nejaký ten čas, teraz sa však ukazuje sila sledovanosti na internete.

05.12.2019 07:00
ján koleník, za sklom, za sklom 3, Foto:
Ján Koleník v tretej sérii Za sklom.
debata (2)

Misky váh medzi tradičným sledovaním televízie a tým internetovým sa v zahraničí čoraz viac nakláňajú v prospech druhého menovaného. Postupne sa zreteľnejšie ukazuje, že divácke správanie sa mení a skupina divákov, ktorá sleduje svoje obľúbené programy v čase, ktorý im vyhovuje rastie.

Na Slovensku stále platí, že drvivá väčšina divákov stále sleduje obľúbené programy v televízií v určený čas, keď sa vysiela. Avšak existujú prvé lastovičky, ktoré ukazujú, že aj u nás sa situácia začína meniť a najmä mladšia cieľová skupina čoraz častejšie uprednostňuje pozeranie napríklad z archívu. Jasným dôkazom je jojkárska kriminálka Za sklom.

Desaťdielna záverečná séria sa vysielala od októbra do polovice novembra počas utorkových večerov, konkurencia bola silná – markizácke Sestričky a finále seriálu čelilo štartu reality šou Utajený šéf. Markíza mala navrch. Avšak sledovanosť kriminálky nebola v žiadnom prípade prepadák a mala vzostupný charakter. Hoci by sa mohlo zdať, že to tak nebolo. Deficit seriál dobiehal na internete.

Na videoportáli televízie JOJ má každá epizóda tretej série Za sklom v priemere okolo 80-tisíc videní. Prvá epizóda zo začiatku októbra dosiahla až 117-tisíc pozretí. Samotné dvojepizódne finále seriálu pozeralo na live streame takmer 44-tisíc divákov, celkovo si poslednú sériu pustilo v archíve 810-tisíc užívateľov.

Deviatu epizódu vysielanú v televízii od 20:30 si pustilo 388-tisíc divákov, v skupine 12 – 54 to znamenal výkon na úrovni 8.3% sledovanosti s trhovým podielom 17.6%. Desiata epizóda, ktorá uzavrela príbeh dej seriálu prilákala až 409-tisíc divákov, čo predstavuje absolútny rekord seriálu. V skupine 12 – 54 sledovanosť išla hore na 8.6% a rekordným trhovým podielom 23.4%.

Za sklom 3 Fotogaléria - 9 fotiek Všetky fotky
Tomáš Maštalír v tretej sérii Za sklom.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #televízia JOJ #Tomáš Maštalír #Ján Koleník #Za sklom #oseriáloch