Lekárska dráma na Markíze poriadne vystrkuje pazúre a zabodáva ich do konkurencie. Kým Sestričky predvádzali na začiatku vysielania druhej série stabilné a pritom nadpriemerné výsledky sledovanosti, posledné týždne dokonca silnejú. Začiatkom septembra, keď proti nim stál jojkársky Talent, tak len tesne prichádzali o titul jednotky na trhu. To však zmenilo o pár týždňov neskôr, keď operatívne zaradená talentová šou vystriedala 17. a 24. septembra Trhlina a minulý utorok Za sklom.
Prečítajte si recenziu o začiatku tretej série v článku: Za sklom odtrhnuté z reťaze! Hra na fikciu sa skončila, toto je realita
Prvá časť Trhliny v obchodne relevantnej skupine 12 – 54 získala až 8.8% sledovanosť s trhovým podielom na úrovni 25.4 percenta. Sestričky majú na konte rovnako atraktívny výsledok – 8% sledovanosť, trhový podiel 22.6%, čo len potvrdzuje mimoriadne stabilné čísla tejto lekárskej drámy, ktorá od začiatku septembra prináša Markíze nadpriemerné výsledky sledovanosti.
V skupine 12+ si Sestričky pustilo 401-tisíc Slovákov, seriál, rovnako ako pri prvej sérii, pravidelne láka stabilný počet divákov, ktorý neklesá pod hranicu 400-tísíc divákov. Trhlina vyhrala súboj aj v tejto cieľovke, celkovo sa chcelo báť až 425-tisíc divákov.
Situácia pred dvoma týždňami už bola odlišná. Trhlina výraznejšie zaostala, mysteriózny triler zrejme doplatil na pomerne nudnejšie tempo prvej epizódy. Tí, ktorí Trhlinu v kine nevideli očividne čakali zbesilú akciu počas obidvoch epizód. Potrebnú akciu a spád predviedla až druhá časť, tá však už neprilákala toľko divákov, ako jednotka.
Naopak nahor vystrelili konkurenčné Sestričky, ktoré dosiahli svoj nový rekord. Tie v obchodne relevantnej skupine divákov 12 – 54 zinkasovali až 8.9% sledovanosť s trhovým podielom 24.9%. Trhlina v podiele klesla na 20.5%.
Sestričky po prvýkrát zvíťazili aj v širšej cieľovke 12+. Minulotýždňovú epizódu si celkovo pozrelo až 440-tisíc Slovákov, záver Trhliny prilákal 346-tisíc divákov.
Výkon Za sklom prekvapil
Len máloktorý seriál bol tak dlhoočakávaný ako Za sklom. Tretia a finálová séria nekompromisne reflektuje udalosti, ktoré sa stali po vražde novinára a jeho snúbenice. Dalo by sa očakávať, že premiéra trojky zlomí rekordy sledovanosti. Nestalo sa tak. Zrejme sa odráža únava slovenského publika pri tejto politickej téme.
Navrch mali Sestričky. Tie vyhrali v oboch cieľových skupinách. V tej komernčnej (12 – 54) si vybojovali nadpriemer – 8.8% sledovanosť s trhovým podielom 24.7%. Celkovo si piatu epizódu druhej série, v skupine 12+, pozrelo 440-tisíc Slovákov.
Za sklom v skupine 12 – 54 získalo 6% sledovanosť, s trhovým podielom 17%, čo predstavuje 186-tisíc divákov. V cieľovke 12+ si premiéru tretej série pustilo 345-tisíc divákov. Je teda jasné, že Markíza mala oproti Jojke poriadne navrch. Sestričky pokorilo Za sklom o takmer 100-tisíc divákov.