Začiatok septembra televízie, tradične, poňali veľkolepo. Štart novej televíznej sezóny znamenal na prasknutie plnú ponuku programov. Po letnej pauze sa vrátili nielen osvedčené seriály, ale aj obľúbené relácie. Prirodzene, po letnej uhorke, diváci boli hladní po premiérach a celý úvodný týždeň novej sezóny bol znamení úspechov oboch komerčných staníc, ktoré súperili deň čo deň o každého diváka.
Pondelky patria markizáckym Susedom a jojkárskemu Inkognitu, teda dvom mimoriadne silným formátom, ktoré diváci veľmi radi sledujú. Premiéry nových sezón im pred dvoma týždňami vyšli a znova sa opakovala situácia, keď o titul jednotky na trhu vyrovnane súperili a každý program bodoval v inej cieľovej skupine.
V komerčnej cieľovke 12 – 54 Susedia hrali prvé husle. Získali 9.1% rating s trhovým podielom takmer 26 percent. Hoci boli jednotkou, ide o najslabší štart sitkomu za celú jeho históriu. Celkovo si začiatok siedmej série pozrelo 445-tisíc divákov.
Kým Susedia, tradične, kraľujú obchodne relevantnej cieľovke, Jojku naďalej teší víťazstvo Inkognita v cieľovke 12+. Celkovo si ho pozrelo 478-tisíc divákov.
Iná situácia nastala počas minulého pondelka. Do hlavného vysielaceho času vstúpila RTVS so zápasom Slovensko – Maďarsko a oba polčasy prekročili 10-percentný rating a trhovým podielom blížiacim sa k 30%. Bolo teda jasné, že diváci sa presunuli k športu.
Susedia na Markíze síce uhrali nadpriemer, ale oproti premiére ich výkon skĺzol na 8.1% sledovanosť, avšak trhový podiel bol len čosi vyše 21 percent. Pokles zaznamenalo Inkognito. Minulotýždňovú časť si v skupine 12+ pozrelo 382-tisíc divákov a bolo jednotkou na trhu v tejto cieľovke, avšak týždeň predtým malo o takmer 100-tisíc divákov viac. Dá sa predpokladať, že situácia sa vráti „do normálu“ už dnes večer, keďže išlo o jednorázový výkyv.