Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Susedia verzus Inkognito. Tradičný súboj Markízy a Jojky bez víťaza

Štart novej televíznej sezóny počas minulého pondelka sa nezaobišiel bez poriadneho súboja dvoch programových matadorov. Na Markíze, po letnej prestávke, pokračovali Susedia so siedmou sériou, Jojka vytasila premiérové časti Inkognita.

09.09.2019 07:00
susedia, susedia 7, marcin, tlučkova, kraus, Foto:
Siedma séria Susedov odštartovala s úspechom. Avšak seriál zaznamenal značný medziročný pokles.
debata

Obe televízie sa vrátili do štandardného zloženia programov, ktoré vysielajú počas pondelok už niekoľko rokov. Obľúbené formáty sú charakteristické veľkou obľúbenosťou a silnými diváckymi základňami. V minulosti obe relácie zvádzali vyrovnaný boj bez pomenovania jednoznačného víťaza, keďže bodujú v rôznych cieľových skupinách.

Akýmsi štandardom pre nedávno skončenú sériu bol 9-percentný rating a celková sledovanosť pod polmilónom. V strategickej cieľovej skupine 12 – 54 boli najsledovanejším nespravodajským programom, v skupine 12+ však nachádzajú pravidelne premožiteľa. Jojkárske Inkognito.

Video

Situácia nebola iná ani počas prvého septembrového pondelka. V komerčnej cieľovke 12 – 54 Susedia hrali prvé husle. Získali 9.1% rating s trhovým podielom takmer 26 percent. Hoci boli jednotkou, ide o najslabší štart sitkomu za celú jeho históriu. Celkovo si začiatok siedmej série pozrelo 445-tisíc divákov, pred rokom si úvod šiestej série pozrelo 520-tisíc Slovákov. Kontinuálne pomaličky klesá nielen v ratingoch, ale aj trhových podieloch. Stále je však nadpriemerne výkonný a pre Markízu skalopevnou zárukou pre stále atraktívnej hodnoty.

Je však pravdou, že Susedia, najmä v roku 2018, keď sa po desiatich rokoch vrátili, uhrať desať, jedenásť percentné ratingy a trhové podiely aj nad 30 percent. Tie časy sú definitívne preč.

Kým Susedia, tradične, kraľujú obchodne relevantnej cieľovke, Jojku naďalej teší víťazstvo Inkognita v cieľovke 12+. Celkovo si ho pozrelo 478-tisíc divákov.

Markíza zaznamenala úspech aj s Farmou. Na prvú epizódu 11. série bolo zvedavých najviac divákov za posledné štyri ročníky tejto šou. Príchod súťažiacich, tentokrát, na luxusnú farmu si pustilo 372-tisíc divákov. Cieľovke 12 – 54 získala 7.5% sledovanosť a 25.7% podiel na trhu.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #susedia #televízia JOJ #inkognito #oseriáloch #televízia Markíza