Obe televízie sa vrátili do štandardného zloženia programov, ktoré vysielajú počas pondelok už niekoľko rokov. Obľúbené formáty sú charakteristické veľkou obľúbenosťou a silnými diváckymi základňami. V minulosti obe relácie zvádzali vyrovnaný boj bez pomenovania jednoznačného víťaza, keďže bodujú v rôznych cieľových skupinách.
Akýmsi štandardom pre nedávno skončenú sériu bol 9-percentný rating a celková sledovanosť pod polmilónom. V strategickej cieľovej skupine 12 – 54 boli najsledovanejším nespravodajským programom, v skupine 12+ však nachádzajú pravidelne premožiteľa. Jojkárske Inkognito.
Situácia nebola iná ani počas prvého septembrového pondelka. V komerčnej cieľovke 12 – 54 Susedia hrali prvé husle. Získali 9.1% rating s trhovým podielom takmer 26 percent. Hoci boli jednotkou, ide o najslabší štart sitkomu za celú jeho históriu. Celkovo si začiatok siedmej série pozrelo 445-tisíc divákov, pred rokom si úvod šiestej série pozrelo 520-tisíc Slovákov. Kontinuálne pomaličky klesá nielen v ratingoch, ale aj trhových podieloch. Stále je však nadpriemerne výkonný a pre Markízu skalopevnou zárukou pre stále atraktívnej hodnoty.
Je však pravdou, že Susedia, najmä v roku 2018, keď sa po desiatich rokoch vrátili, uhrať desať, jedenásť percentné ratingy a trhové podiely aj nad 30 percent. Tie časy sú definitívne preč.
Kým Susedia, tradične, kraľujú obchodne relevantnej cieľovke, Jojku naďalej teší víťazstvo Inkognita v cieľovke 12+. Celkovo si ho pozrelo 478-tisíc divákov.
Markíza zaznamenala úspech aj s Farmou. Na prvú epizódu 11. série bolo zvedavých najviac divákov za posledné štyri ročníky tejto šou. Príchod súťažiacich, tentokrát, na luxusnú farmu si pustilo 372-tisíc divákov. Cieľovke 12 – 54 získala 7.5% sledovanosť a 25.7% podiel na trhu.