Spravodajská služba bude stáť desať dolárov mesačne a bude zahŕňať zhruba 300 časopisov a niekoľko veľkých novín, vrátane The Wall Street Journal a Los Angeles Times. Apple uviedol, že inzerenti nebudú sledovať čitateľa vnútri aplikácie. To je rozdiel od Facebooku a Googlu, ktoré sú tiež veľkými internetovými spravodajskými centrami.
Spoločnosť bude mať takisto vlastnú kreditnú kartu MasterCard s názvom Apple Card. Karta v sebe bude mať zahrnuté mapy Applu, ktoré budú ukazovať užívateľom, kde utrácajú peniaze. Apple súčasne dodal, že nebude vedieť, kde používatelia míňajú. Karta bude bez poplatkov a ponúkne cash back, teda vrátenie peňazí z každého nákupu, vo výške dvoch percent. Do konca roka by mala byť dostupná vo viac ako 40 krajinách.
Od tohtoročnej jesene chce Apple vo viac než 150 krajinách ponúknuť hernú predplatiteľskú službu Apple Arcade pre mobilné prístroje, stolové počítače a ďalšie prístroje v domácnosti. Apple uviedol, že spolupracuje s firmami Walt Disney, Sega a Annapurna Interactive na novej hernej službe, ktorá ponúkne viac ako 100 titulov a bude dostupná v obchode App Store.
Prichádza nová streamovacia služba
Televízna služba Apple TV Plus by mala prinášať pôvodnú tvorbu, a to ako zábavné relácie, tak filmy. Firma si na predstavenie novej služby pozvala okrem iného hollywoodske celebrity Steva Carella, Reese Witherspoon a Jennifer Aniston. Nezverejnila však žiadne ďalšie podrobnosti, ako cenu či dátum spustenia. Iba uviedla, že služba bude k dispozícii od jesene s pôvodnými programami.
Analytici však varujú, že Apple prichádza na tento trh príliš neskoro a považujú podnik pre firmu za rizikový. Konkurenčná služba Netflix má už 139 miliónov predplatiteľov po celom svete a podobné služby ponúka alebo sa chystá ponúkať rad ďalších firiem. S myšlienkou vlastnej silnej televízie sa pohrával už spoluzakladateľ spoločnosti Steve Jobs, nestihol ju však dokončiť do svojej smrti v roku 2011. Jeho nástupca, súčasný generálny riaditeľ Tim Cook, vytváral scenár noveh služby takmer osem rokov.
Výhodou Applu v oblasti televízie môže byť, že má dostatok peňazí, viac ako 900 miliónov aktívnych iPhonov a skvelé výsledky v oblasti inovácií, ktoré mu vždy pomohli prekonať konkurentov aj v prípade, že vstúpil na trh neskôr. Zatiaľ však nie je jasné, ako presne sa chce Apple odlíšiť od konkurencie, upozornila agentúra AP.
Hlavnou značkou a hlavným zdrojom zisku Applu je iPhone, jeho predaj však začal klesať. Firma preto hľadá nové zdroje rastu a rozhodla sa expandovať v oblasti digitálnych služieb za predplatné. Príjmy firmy v segmente služieb vlani stúpli o 24 percent na 37,1 miliardy USD. Na celkových príjmoch firmy sa tento sektor podieľal približne 14 percentami, napísali agentúry AP a Reuters.