Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Slováci aj Česi podľahli seriálovému Kameňáku. V oboch krajinách bol jednotkou

Zdá sa, že obom národom stačí zabrnkať na jednoduchú ľudovú nôtu a dostaví v podobe rekordnej sledovanosti sa dostaví. To je aj prípad Kameňáku, ktorý sa predstavil divákom počas posledného februárového piatku.

26.02.2019 07:00
seriál kameňák, kameňák, václav vydra, Foto:
Seriálový Kameňák zabodoval na oboch stranách rieky Moravy.
debata (6)

Seriál z produkcie televízie Nova sa dostal na Slovensko prostredníctvom televízie Markíza, ktorá ho vysielala rovno s českou premiérou. Tí, ktorí ho nestíhali, si mohli dodatočne „naladiť“ aj na Nova International. Na Markíze si prvú epizódu celkovo pozrelo 430-tisíc divákov. V strategickej obchodnej skupine 12 – 54 dosiahol seriál 9.3 percentnú sledovanosť s trhovým podielom 25.1%. Stal sa tak druhým najsledovanejším nespravodajským programom dňa. V čase vysielania bol však seriál jednotkou na trhu.

Kameňák nemal šancu na podvečerných Oteckov, ktorí už tradične valcujú rebríčky sledovanosti. Z pohľadu celého dňa, jednotkou boli práve Oteckovia. Tých si pustilo opäť rekordných 561-tisíc Slovákov. Ostatná epizóda opäť dosiahla 40-percentný podiel na trhu. Konkurenčná Jojka sa musela zmieriť s podvečernými trhovými podielmi na úrovni 8.4, respektíve päť percent. Večerný program bol na tom o poznanie lepšie. Vysielaní film sa vyšvihol na trhový podiel 21.1%.

Český seriál síce na Slovensku si vybojoval status prime-timeovej jednotky, avšak dosiahnuté hodnoty nie sú úplne prevratné, prihliadnuc na potenciál. Podobné hodnoty napríklad dosiahla aj komediálna Kuchyňa, prípadne Horná Dolná.

Doma zabodoval lepšie

Iná situácia bola v susedných Čechách. Tam má Kameňák stále silnejší cveng a x-krát omieľané reprízy dokážu prilákať dostatočný počet divákov. Čo bol aj impulz pre Novu, ktorá zrealizovala produkciu 16-dielneho seriálu, ktorý voľne nadväzuje na päticu filmov. Diváci sa dočkali návratu takmer všetkých ikonických postavičiek a na českých divákov to zabralo viac ako na Slovákov.

Pre Novu je Kameňák hlavným ťahákom jarnej časti televíznej sezóny. Iné ako úspech sa neočakával. Začiatok seriálu si nenechalo ujsť až 1.3 milióna českých divákov starších ako 15 rokov. Podiel v skupine 15+ prekonal hranicu 33 percent.

V skupine 15 – 54 rokov si sadlo k obrazovkám 596-tisíc Čechov (trhový podiel 37%). V širšej skupine 15 – 69 to bol 1.019 milióna divákov (podiel 36.2%)

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #Kameňák #oseriáloch #televízia Markíza