Oteckovia vstúpili do druhého roku vysielania poriadne silní. Už predchádzajúce dve série prinášali televízii čoraz vyššie čísla sledovanosti a postupne seriál prekonával vlastné rekordné výsledky. Začiatkom decembra sa denný seriál rozlúčil s divákmi jednou z najsledovanejších epizód druhej série. Tá sa okrem veľkých happy endov dočkala celkovo 508-tisícového publika, v cieľovke 12–54 trhový podiel atakoval hranicu 42 percent.
Pre Markízu bolo iste príjemným prekvapením, keď Oteckovia pokorili aj túto hranicu z decembra. Začiatok tretej série si nenechalo ujsť rekordných až 566-tisíc Slovákov nad 12 rokov. V komerčnej cieľovke uhrali rovnako extrémne vysokú sledovanosť na úrovni 11.6% a 38.4% podiel na trhu.
Napríklad pred rokom, keď seriál štartoval bolo na veľkú premiéru zvedavých 408-tisíc mladších divákov v cieľovej skupine 12 – 54 rokov pri trhovom podiel 30,5 %. V cieľovej skupine 12+ si Oteckov pozrelo až 637-tisíc celkovo (27,2 %).
Oteckovia sú nespochybniteľný fenomén v rámci podvečerného vysielania, ktorý nemá konkurenciu. Práve tá bola zatlačená do kúta. Na Jojke nové podvečerné formáty v podaní Záchranárov a IQ Taxi pred štartom Oteckov sledovalo približne 5% populácie, ktorá mala v tom čase zapnutý televízor. Trhové podiely boli na úrovni medzi 15 – 19 percentami. Oteckovia stlačili sledovanosť na tri percentá a trhové podiely na 10 až 14 percent.