Minulá streda bola prvým veľkým zakopnutím vtipného seriálu o rodičovstve. Hlavná hviezda seriálu Kristína Tormová od prvej epizódy, dovtedy, lákala stabilný počet divákov. A to Som mama zažila aj zmeny v nasadení. Pôvodne Jojka ponúkala dve časti za sebou, keď však prepadla štvrtá séria Našich, televízia tento seriál presunula na stredu a zredukovala nasedenie seriálu Som mama.
Navyše ďalšia novinka – Ministri – prinášajú skôr vlažné výsledky a tak zo Som mama sa stala jediný seriálový úspech Jojky, ktorý presvedčil divákov, aby si v hojnom počte sadali k obrazovkám.
Prvú časť premiéry seriálu si celkovo pozrelo 333-tisíc Slovákov (trhový podiel 16.7%). V komerčnej cieľovke 12–54 Som mama zaujala 206-tisíc divákov, podiel 20.2%, čo Jojke stačilo, aby bola jednotkou na trhu. Druhá epizóda zaznamenala podobné čísla. V skupine 12–54 zostalo seriál sledovať 172-tisíc divákov (podiel 18.4%), celkovo to bolo 281-tisícové publikum (15.9% podiel).
V podstate na vlas rovnakých hodnotách sa pohybovali aj nasledujúce týždne a mesiace vysielania. Zo Som mama sa stal stabilný pilier, na ktorý sa televízia mohla spoľahnúť. Podiely oscilovali medzi 17 – 20%. Najsilnejšou priemernou cieľovou skupinou seriálu sú ženy vo veku 35–44 (s 11,2% sledovanosťou a 25,4% podielom na trhu) a ženy 45–54 (s 10,4% sledovanosťou a 19,9% podielom).
Preto nebolo prekvapením, keď veľmi rýchlo vyrukovala so správou, že sa intenzívne pripravuje aj druhá séria. Diváci a najmä diváčky sa preto s Kristínou Tormovou a jej seriálovými priateľmi budú stretávať v roku 2019.
Nepríjemne seriál zakopol až pred týždňom, keď krivka sledovanosti – nečakane – skĺzla na hodnoty, ktoré boli pre seriál doteraz cudzie. Najnovšie epizóda dosiahla len 5% sledovanosť a iba 15% podiel na trhu, teda je to medzitýždenný niekoľko percentný pokles.