Oteckovia sú jednoducho fenomén, ktorý sa na Slovensku vyskytne veľmi ojedinele. Seriál bol od začiatku mimoriadne úspešný a s pribúdajúcimi mesiacmi sledovanosť ešte viac rástla a neraz trhala extrémne rekordy.
Markíza prvú sériu natiahla z pôvodných 80 častí až na 110, ani to sa neodrazilo na odlive divákov, ako to bolo pri Susedoch. Oteckovia majú stabilnú a vernú divácku základňu a ani na jar neklesli premiérové epizódy pod 30% podiel na trhu.
Seriál sa pobral na letný oddych už začiatkom júna, teda skôr ako napríklad komediálni Susedia a hoci diváci počas leta dávali jasne najavo, že s dlhou prestávkou nesúhlasia, museli sa danej situácii prispôsobiť. Malá nádej im zahorela počas augusta, keď sa začalo hovoriť o tom, že by sa štvorica oteckov mohla vrátiť už koncom augusta, vzhľadom nato, že Markíza má predtočených pomerne značný počet epizód.
Skorší štart by seriálu teda nezaškodil. Nakoniec sa táto správa nepotvrdila a televízia spustila novú sezónu v štandardnom termíne a teda začiatkom septembra.
Zvedavosť divákov bola naozaj veľká a premiéru druhej série si pozrelo celkovo 414-tisíc Slovákov s trhovým podielom 31.8%. Ešte lepší výsledok dosiahli v komerčnej cieľovke 12–54, kde sa trhový podiel vyšplhal až na 38.8%, čím len tesne minul magickú hranicu 40% podielu, ktorý sa neraz seriálu podarilo prekonať. V tejto cieľovke si seriál pozrelo 267-tisíc divákov.
Pred Oteckami sa musela skloniť aj konkurencia, ktorú rozdrvili. Na Jojke sa trápi, nie tak nákladná cooking šou, Moja mama varí lepšie ako tvoja. Tú si pustilo 60-tisíc divákov vo veku od 12 do 54 rokov (podiel 9%). V 12+ to bolo potom 143-tisíc divákov (11,2 %).
Stredajšia epizóda bola dokonca sledovanejšia ako večerný program a trhový podiel bol takmer na 40% úrovni. Oteckovia sú ešte silnejší ako počas prvej série.