Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Markizácka Kuchyňa potichu slávi úspech, prekonáva aj Milenky

Televízia Markíza počas pondelkov stavila na humor. K megaúspešným Susedom, v marci, pribudla novinka Kuchyňa. Nevšedná komédia z prostredia Nízkych Tatier.

08.05.2018 07:00
seriál kuchyňa, kuchyňa, marcinková, spišák, Foto:
Gabriela Marcinková a Samo Spišák v seriáli Kuchyňa.
debata (1)

Seriálová novinka vychádza z námetu úspešného ruského komediálneho seriálu, ktorý televízii v čase vysielania zaisťoval pozíciu jednotky na trhu a dočkal sa pozitívnych ohlasov aj pri vysielaní v USA.

Hlavný hrdina, Michal (Samuel Spišák), je mladý a talentovaný kuchár, ktorý rozbieha svoju kariéru v exkluzívnej bratislavskej reštaurácii. Po profesionálnom znemožnení sa ocitol v prostredí, ktoré ani nemohlo byť odlišnejšie od toho, na čo bol predtým zvyknutý. Šéfkuchár Zdeněk (Martin Dejdar) vedie skutočne výbornú reštauráciu so slovenskými špecialitami a Michal dostane šancu znova sa postaviť do kuchyne.

Kuchyňa od začiatku stavila na zdôraznenie protikladov, mesto verzus dedina, rivalita medzi Bratislavou a zvyškom Slovenska, nedorozumenia pre rôzne dialekty a zvyky odlišných komunít.

Na veľké prekvapenie, Kuchyňa od začiatku zaujala dobre spracovaným námetom a prevedením predlohy do slovenských podmienok. Viac v recenzii: Markizácka Kuchyňa šokuje. Konečne je tu niečo nenútene vtipné.

Seriál Kuchyňa Fotogaléria - 7 fotiek Všetky fotky
Samo Spišák a Marián Čekovský v seriáli Kuchyňa.

Rovnako prekvapil aj vývoj sledovanosti. Seriál štartoval na úrovni nákladnejších a výpravnejších Mileniek a naďalej slávi úspech. Bez väčšej pozornosti. Televízia spravne stavila na silu Susedov, ktorí potiahli aj seriál, ktorý diváci nepoznali a upriamil naňho ich pozornosť. Celkovo si Kuchyňu, začiatkom marca, zaplo 440-tisíc Slovákov. Prvá epizóda odštartovala na ratingu 9,2% s podielom 25,5%, druhá klesla na 7.7% rating a 27.4% trhový podiel.

V ostatných týždňoch si Kuchyňa dokázala udržať veľmi slušné trhové podiely pohybujúce sa medzi 17 – 21% v cieľovke 12+. V počte divákov sa krivka pohybovala medzi hranicami 330 – 420-tisíc divákmi v závisloti od jednotlivých epizód.

Oveľa atraktívnejšie čísla uhrala Kuchyňa v strategickej cieľovke 12–54. Tam sa trhové podiely pohybujú medzi 23.5 – 28% trhového podielu. Počet divákov osciluje 204 – 304-tisícmi divákov. Kuchyňa má to šťastie, že v tejto obchodne dôležitej skupine divákov dosahuje vysoké hodnoty v porovnaní s 12+. Tam počet divákov stúpa nepatrne. To je znak, že pre televíziu, že seriál triafa atraktívnu skupinu divákov, o ktorú majú reklamní inzerenti primárny záujem.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Monika Hilmerová #Gabriela Marcinková #Samuel Spišák #TV Markíza #Martin Dejdar #oseriáloch #seriál Kuchyňa