Seriálová novinka vychádza z námetu úspešného ruského komediálneho seriálu, ktorý televízii v čase vysielania zaisťoval pozíciu jednotky na trhu a dočkal sa pozitívnych ohlasov aj pri vysielaní v USA.
Hlavný hrdina, Michal (Samuel Spišák), je mladý a talentovaný kuchár, ktorý rozbieha svoju kariéru v exkluzívnej bratislavskej reštaurácii. Po profesionálnom znemožnení sa ocitol v prostredí, ktoré ani nemohlo byť odlišnejšie od toho, na čo bol predtým zvyknutý. Šéfkuchár Zdeněk (Martin Dejdar) vedie skutočne výbornú reštauráciu so slovenskými špecialitami a Michal dostane šancu znova sa postaviť do kuchyne.
Kuchyňa od začiatku stavila na zdôraznenie protikladov, mesto verzus dedina, rivalita medzi Bratislavou a zvyškom Slovenska, nedorozumenia pre rôzne dialekty a zvyky odlišných komunít.
Na veľké prekvapenie, Kuchyňa od začiatku zaujala dobre spracovaným námetom a prevedením predlohy do slovenských podmienok. Viac v recenzii: Markizácka Kuchyňa šokuje. Konečne je tu niečo nenútene vtipné.
Rovnako prekvapil aj vývoj sledovanosti. Seriál štartoval na úrovni nákladnejších a výpravnejších Mileniek a naďalej slávi úspech. Bez väčšej pozornosti. Televízia spravne stavila na silu Susedov, ktorí potiahli aj seriál, ktorý diváci nepoznali a upriamil naňho ich pozornosť. Celkovo si Kuchyňu, začiatkom marca, zaplo 440-tisíc Slovákov. Prvá epizóda odštartovala na ratingu 9,2% s podielom 25,5%, druhá klesla na 7.7% rating a 27.4% trhový podiel.
V ostatných týždňoch si Kuchyňa dokázala udržať veľmi slušné trhové podiely pohybujúce sa medzi 17 – 21% v cieľovke 12+. V počte divákov sa krivka pohybovala medzi hranicami 330 – 420-tisíc divákmi v závisloti od jednotlivých epizód.
Oveľa atraktívnejšie čísla uhrala Kuchyňa v strategickej cieľovke 12–54. Tam sa trhové podiely pohybujú medzi 23.5 – 28% trhového podielu. Počet divákov osciluje 204 – 304-tisícmi divákov. Kuchyňa má to šťastie, že v tejto obchodne dôležitej skupine divákov dosahuje vysoké hodnoty v porovnaní s 12+. Tam počet divákov stúpa nepatrne. To je znak, že pre televíziu, že seriál triafa atraktívnu skupinu divákov, o ktorú majú reklamní inzerenti primárny záujem.