Netflix spúšťa veľkú vizuálnu a funkčnú premenu svojej aplikácie pre inteligentné televízory. Po viac ako desiatich rokoch prichádza s modernizovaným dizajnom, ktorý má používateľov zaujať, udržať ich dlhšie na platforme a lepšie im odporúčať obsah šitý na mieru.
Medzi najväčšie zmeny patrí presun vyhľadávania a osobného zoznamu. Tie už nebudú ukryté v bočnom menu, ale presunú sa hore na obrazovku, aby boli lepšie prístupné. Úvodná obrazovka zároveň dostáva nový, čistejší vizuál a dynamickejšie odporúčania, ktoré budú reagovať aj na aktuálnu náladu používateľa. Viditeľnejšie majú byť aj označenia ako „Víťaz ceny Emmy“ či „Televízny hit“.
Netflix týmto krokom reaguje na neúprosný boj o divácku pozornosť na veľkej obrazovke. Na smart televízoroch totiž súperí nielen s konkurenčnými streamovacími službami, ale aj s lineárnou televíziou či návykovým obsahom zo sociálnych sietí. Práve preto firma pristupuje k úpravám rozhrania, ktoré má byť jednoduchšie, intuitívnejšie a hlavne efektívnejšie, informuje Lupa.cz.
„Vždy sme čelili silnej konkurencii, vrátane YouTube a mnohých ďalších. Všetci bojujeme o čas ľudí, ktorí sa chcú zabaviť. Musíme si zaslúžiť každú hodinu, ktorú u nás strávia. Nič neberieme ako samozrejmosť. Najväčšiu príležitosť vidíme v tom, že až 80 % času pred televíznou obrazovkou v súčasnosti nepatrí ani Netflixu, ani YouTube,“ povedal riaditeľ Netflixu Greg Peters.

Súčasťou modernizácie je aj experiment s vertikálnym feedom v mobilnej aplikácii, ten bude fungovať podobne ako známy formát z TikToku či Reels. Používateľom ukáže zostrihané ukážky filmov a seriálov, ktoré môžu okamžite spustiť, pridať do zoznamu alebo odporučiť priateľom. Cieľom je zvýšiť interaktivitu a uľahčiť objavovanie nového obsahu zábavným spôsobom.
Testovanie novej domovskej obrazovky pre televízory odštartovalo už minulý rok. Prvým používateľom sa zmeny začnú zobrazovať v najbližších týždňoch. Vychádzajú z rozsiahlej spätnej väzby aj používateľského správania, ktoré naznačuje, že cesta k obsahu musí byť rýchlejšia a atraktívnejšia.
„Veľa ľudí prekvapuje, že aj naše najpopulárnejšie a najdiskutovanejšie tituly stále tvoria menej než 1 % sledovanosti. Objavovanie a odporúčanie obsahu je preto kľúčové pre maximálne zhodnotenie našich investícií do výroby po celom svete. Práve preto sme minulý rok začali testovať novú, jednoduchšiu a intuitívnejšiu domovskú stránku aplikácie pre televízory. Viac ako desať rokov sme ju výrazne neštrukturalizovali,“ uviedol Greg Peters.

Okrem úprav dizajnu Netflix rozširuje aj možnosti personalizácie vyhľadávania pomocou umelej inteligencie. V mobilnej aplikácii pre iOS zavádza beta verziu funkcie, ktorá umožní vyhľadávať obsah podľa opisov namiesto názvov, napríklad zadaním: „chcem niečo vtipné a veselé“. Systém následne ponúkne najvhodnejšie tituly na základe generatívneho modelu AI.
Netflix sa tak snaží zefektívniť všetky fázy používateľského zážitku, od výberu obsahu cez odporúčania až po samotné spustenie filmu. Zásadným cieľom všetkých týchto zmien je predĺžiť čas, ktorý používateľ strávi v aplikácii, a znížiť šancu, že odíde ku konkurencii.