Michal Kovačič sa už dávnejšie po rokoch v Markíze pustil do vlastného projektu. Bývalý moderátor hlavných správ založil nové médium s názvom 360°. Za 16 rokov v televízii získal cenné skúsenosti, ktoré teraz využije v investigatívnej žurnalistike.
Spravodajský portál 360° spustil svoju činnosť dnes 17. novembra (Deň boja za slobodu a demokraciu). Už v prvých hodinách svojho fungovania prináša čitateľom exkluzívny obsah.
„Spustenie projektu 17. novembra vnímam ako spôsob oslavy demokracie, keďže slobodné médiá sú kľúčové, ak chceme v budúcnosti žiť v demokratickom štáte,“ uviedol Kovačič na sociálnej sieti.
Do redakcie nastúpili spoločne s Kovačičom aj ďalšie známe tváre slovenskej žurnalistiky. Medzi prvými posilami sú Adel Ghannam a Barbora Šišoláková, ktorí majú za sebou roky skúseností v popredných médiách.
Čítajte viac Otvorená kultúra organizuje „štafetový protest“: Slovenská kultúrna pochodeň sa rozhorí na výročie Nežnej revolúcieRedakcia sľubuje dôraz na investigatívnu žurnalistiku a hĺbkové reportáže. Čitatelia sa môžu tešiť na exkluzívne rozhovory s kľúčovými osobnosťami slovenskej politiky a spoločnosti. Časť prémiového obsahu bude dostupná len pre predplatiteľov.
Rekordná podpora pre nové médium
Nový projekt zaujal už pred svojím štartom. Ľudia ho podporili v crowdfundingovej kampani na Donio nad očakávania. Prvých 50-tisíc eur darovali za pár hodín. Potom prekonali hranicu 100, 200 aj 300-tisíc eur. Nakoniec suma presiahla pol milióna.
„Ďakujeme, že ste s nami rozbehli projekt 360°. Vďaka vašej masívnej podpore sa nám podarilo dosiahnuť všetky naplánované míľniky našej kampane. Pol milióna eur sme vyzbierali za neuveriteľné tri dni. Vaša podpora je pre nás zaväzujúca, ale v náročnej dobe aj mimoriadne povzbudzujúca. Ešte raz by som vám chcel z celého srdca v mene nášho tímu poďakovať," uviedol po úspešnej crowdfundingovej kampani Kovačič.
Úspech zbierky inšpiroval tím k ďalšiemu cieľu. Stanovili si hranicu 600-tisíc eur. „Ak sa nám ho vďaka vám podarí dosiahnuť, darujeme päťtisíc ročných predplatných pre učiteľov základných a stredných škôl a študentov vysokých škôl po celom Slovensku úplne zadarmo," písalo sa na stránke zbierky.
Konečná suma zbierky dosiahla 593 704 eur. Aj keď sa nepodarilo splniť posledný cieľ, podpora verejnosti prekonala všetky očakávania.
Nový projekt sľubuje kvalitnú video žurnalistiku
Ako sa píše v popise kampane na Donio, slovenské spravodajstvo potrebuje zmenu. Kritické reportáže a investigatíva z televízií takmer zmizli. Práve túto medzeru chce vyplniť nový projekt 360°. Na jeho čele stojí Michal Kovačič, ktorého poznáte z relácie Na telo. Do tímu si prizval skúsených novinárov – Adela Ghannama z Markízy a Barboru Šišolákovú z RTVS.
Osem profesionálov každý deň prinesie dôležité správy z parlamentu a vlády. Uvidíte analytické diskusie aj investigatívne reportáže. Kovačič garantuje, že zachová svoj štýl z Na telo. Dá priestor všetkým stranám, no fakty zostanú faktami. Namiesto článkov stavili na video formát.
Vyzbierané peniaze pomôžu vybudovať profesionálne štúdio. Tím chce prinášať modernú video žurnalistiku bez kompromisov. Ich cieľom je vysvetliť vám zložité kauzy jednoducho a zrozumiteľne. Zároveň sľubujú, že budú nekompromisne odhaľovať korupciu.