Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Top slovenské weby v júli: Zmeny na čele rebríčka, skokanom aj prepadákom mesiaca sa stali weby televízií

Návštevnosť slovenských webov priniesla v prvom prázdninovom mesiaci viaceré prekvapenia.

02.08.2024 00:00
online, web, počítač, lupa Foto:
Ilustračné foto.
debata (2)

TOP slovenské weby

V prvom prázdninovom mesiaci v top desiatke najnavštevova­nejších slovenských webov opäť nastali zmeny. Pozíciu lídra slovenského internetu si však naďalej držia aktuality.sk, na ktoré si v júli kliklo 2,49 milióna unikátnych návštevníkov (RU – real users). Voči predchádzajúcemu mesiacu to znamená mierny pokles návštevnosti o 2,2 %.

Na druhú priečku sa opäť prebojoval zoznam.sk s 2,29 milióna návštevníkmi, čím s tesným náskokom o 1785 RU odsunul na tretie miesto bulvárny web pluska.sk. O priečku nižšie, na štvrtú pozíciu, tak kleslo aj sme.sk, na ktoré si kliklo 2,27 milióna ľudí. Voči predchádzajúcemu mesiacu to predstavuje pokles návštevnosti o 2,7 %, pluska.sk poklesla o 3,4 %. Sme.sk je zároveň posledným slovenským webom s návštevnosťou nad dvojmiliónovou hranicou.

Prvú päťku najnavštevova­nejších slovenských webov naďalej uzatvára pravda.sk s návštevnosťou 1,96 milióna RU. Ako jediný web z prvej päťky si pripísal nárast návštevnosti a to o 0,8 %, nad dvojmiliónovú hranicu sa však nevrátil.

Na šiestu priečku sa opäť prebojoval cas.sk (1,81 mil. RU, –0,4 %), ktorý odsunul na siedmu priečku topky.sk (1,74 mil. RU, –4,5 %).

O dve priečky vyššie, na ôsme miesto, postúpil azet.sk (1,54 mil. RU, +4,7 %). Do prvej desiatky sa opäť dostal startitup.sk, ktorý júl uzavrel s návštevnosťou takmer 1,5 milióna a vysokým nárastom o 9,3 %.

Pokles z ôsmej pozície na desiatu zaznamenali dobrenoviny.sk, ktoré sa do prvej desiatky dostali len v marci tohto roka. V júli zaznamenali 1,44 milióna návštev a pokles až o 17,8 % voči predchádzajúcemu mesiacu, čo je najviac v rámci prvej desiatky top slovenských webov.

TV, televízia, šport Čítajte aj Štát mení pravidlá pre televízie: Šport chce pre divákov zadarmo, do výberu podujatí zapája aj verejnosť

Druhá desiatka slovenských webov

V druhej desiatke najnavštevova­nejších slovenských webov si pripísali nárast návštevnosti len štyri weby. Skokanom mesiaca júl je spravodajský portál Markízy tvnoviny.sk, ktorý zvýšil svoju návštevnosť až o 22,9 % na 1,36 milióna unikátnych návštevníkov. V tabuľke poskočil o šesť priečok vyššie na 13. pozíciu.

Nárast zaznamenal aj štrnásty refresher.sk (1,27 mil. RU, +8,6 %), sedemnásty hnonline.sk (1,16 mil. RU, +4,4 %) a devätnásty modrykonik.sk (977-tis. RU, + 1,5 %).

Najvyššie straty si v druhej desiatke pripísal web s cestovnými poriadkami vlakov a autobusov cp.sk. Svoju návštevnosť znížil o 21,7 % na 958-tisíc RU. Dvojciferný pokles o 14,1 % zaznamenal aj web s predpoveďami počasia imeteo.sk. Jeho návštevnosť klesla o 14,1 % na 1,1 milióna RU.

kováčik, vlhová Čítajte aj Kto má najväčší vplyv na sociálnych sieťach? V rebríčku TOP influencerov 2024 je vedec ale aj známi herci

Skokana a prepadák mesiaca priniesli weby televízií

V rámci webov televízií a rádií mali viac ako milión návštevníkov len dva weby – televízny a spravodajský web Markízy. Pozíciu najnavštevova­nejšieho obsadili tvnoviny.sk s vysokým nárastom návštevnosti o 22,9 % (1,36 mil. RU), nasledované portálom markiza.sk (1,26 mil. RU, –0,3 %). Obidva sú zároveň zapísané aj v top dvadsiatke slovenských webov – na 13. a 15. mieste. Tvnoviny.sk sa stali aj skokanom mesiaca, pripísali si najvyšší nárast návštevnosti voči predchádzajúcemu mesiacu.

Ďalšie weby z tejto kategórie sa už držia pod miliónovou hranicou návštevnosti. Portál rtvs.sk si miliónovú návštevnosť pripisoval naposledy v januári a februári tohto roka, v júli dosiahol návštevnosť 884-tisíc RU pri náraste o 9,4 %.

Predbehol však spravodajský web Jojky noviny.sk, ktorý v júli zaznamenal pokles o 18,2 % a prvýkrát sa dostal pod miliónovú hranicu návštevnosti, keď si na neho kliklo 875-tisíc ľudí.

Web spravodajskej televízie ta3 dosiahol nárast o 9,7 % (748-tis. RU) a prvýkrát dosiahol vyššiu návštevnosť ako portál joj.sk. Ten sa s návštevnosťou prekvapujúco prepadol o 25,4 %, čo znamenalo pokles pod pol miliónovú hranicu (497-tis. RU). Návštevnosť televízneho portálu Jojky sa pritom bežne hýbe okolo milióna. Za posledný rok si výrazne nižšie čísla pripísal len v apríli (786-tis. RU) a júni (666-tis. RU). Júlový výsledok je najhorší za posledný rok (v novom meraní IABmonitor od septembra 2023).

V rámci rádií je najnavštevovanejším naďalej web rádia Expres, ktorý si pripísal aj nárast o 6,6 %. Nárast návštevnosti si pripísali ešte radiovlna (+9,1 %) a radiorock.sk (+14,5 %). Návštevnosť webov rádií sa hýbe rádovo v desiatkach až sto tisíc RU.

tv, televízia, televízor, stream, streamovacia služba, obývačka, obrazovka, televízor Čítajte aj Boj proti českým televíziám pokračuje: Orange uprostred leta vypol dve stanice, sľubuje náhradu

TOP 10 prevádzkovateľov webov

Mediálny dom News and Media Holding (NMH) sa so svojím portfóliom webov ako pluska.sk, cas.sk alebo trend.sk naďalej drží na čele rebríčka prevádzkovateľov webov. V júli sa mu už však nepodarilo prekonať trojmiliónovú hranicu a mesiac uzavrel s návštevnosťou 2,92 milióna RU. Voči predchádzajúcemu mesiacu si pripísal pokles o 5,0 %.

Na druhom mieste zostáva mediálny dom Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov na čele s najnavštevo­vanejšími Aktualitami. Pripísal si rovnakú návštevnosť ako v predošlom mesiaci – 2,82 milióna RU.

Tretiu pozíciu v rebríčku prevádzkovateľov slovenských webov si drží Zoznam (zoznam.sk a topky.sk) nasledovaný vydavateľstvom Petit Press (sme.sk).

Na piatu pozíciu si opäť vrátilo vydavateľstvo Startitup (startitup.sk, interez.sk, emefka.sk a yimba.sk), a na šiestu zas mediálny dom OUR MEDIA SR (pravda.sk, mediaklik.sk, birdz.sk a defencenews.sk), ktorý bol v júli zároveň posledným prevádzkovateľom, ktorý so svojimi webmi prekonal dvojmiliónovú hranicu návštevnosti.

Pokles o jednu pozíciu na siedmu priečku zaznamenala MAFRA Slovakia (hnonline.sk, cp.sk, svetevity.sk, ticketportal.sk a ďalšie), nasledovaný Markízou – Slovakia (markiza.sk, tvnoviny.sk).

Deviatu priečku si napriek vysokému poklesu o 17,8 % obhájili Dobré médiá zastrešujúce portál dobrenoviny.sk a desiatu Heureka shopping so svojimi portálmi heureka.sk a kauf.sk.

mladí, mobil Čítajte aj Tínedžeri trávia hodiny na sociálnych sieťach, no reklame nerozumejú. Výskum odhalil alarmujúce výsledky

Do auditovaného merania návštevnosti slovenských online médií IABmonitor je v súčasnosti zapojených 83 slovenských webov a ich 36 prevádzkova­teľov, ktorí takto sprístupňujú údaje o veľkosti svojho publika. Meranie zastrešuje spoločnosť IAB Slovakia.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #IAB Slovakia #návštevnosť webov #IABmonitor