Turbulentná situácia a štrajky v TV Markíza a RTVS alebo schválenie nového zákona o STVR, ale ani inaugurácia prezidenta SR Petra Pellgriniho sa v júni neprejavili na zvýšenej návštevnosti slovenských webov.
Takmer všetky spravodajské portály v prvej dvadsiatke zaznamenali pokles návštevnosti, výnimku tvoria len dva weby – s predpoveďou počasia a cestovnými poriadkami vlakov a autobusov.

TOP slovenské weby
Na čele rebríčka návštevnosti slovenských webov v prvom letnom mesiaci opäť nastali zmeny. Pozíciu lídra slovenského internetu si však naďalej držia aktuality.sk, na ktoré si v júni kliklo 2,55 milióna unikátnych návštevníkov (RU – real users). Voči predchádzajúcemu mesiacu, keď zaznamenali svoj najlepší výsledok v novom meraní IABmonitor (od septembra 2023), však zaznamenali pokles návštevnosti o 7,9 %.
Na druhú priečku sa opäť prebojovala, a opäť s tesným náskokom, pluska.sk s 2,37 milióna návštevníkov. Na tretie miesto odsunula sme.sk, na ktoré si kliklo 2,33 milióna ľudí. Voči predchádzajúcemu mesiacu to predstavuje pokles návštevnosti o 7,2 %, pluska.sk poklesla miernejšie, o 2,6 %.
Štvrtú priečku si drží zoznam.sk (2,31 mil. RU, –1,5 %), ktorý je zároveň posledným slovenským webom s návštevnosťou nad dvojmiliónovou hranicou. Prvú päťku najnavštevovanejších slovenských webov naďalej uzatvára pravda.sk, ktorá však prvýkrát v novom meraní IABmonitor klesla pod dvojmiliónovú hranicu návštevnosti (1,96 mil. RU, –6,7 %).
Na šiestu priečku sa prebojovali topky.sk (1,82 mil. RU, –4,5 %), ktoré s tesným rozdielom o necelých 7-tisíc RU odsunuli na siedmu priečku cas.sk (1,82 mil. RU, –5,9 %).
Na ôsmej priečke sa udržali dobrenoviny.sk, ktoré sa do prvej desiatky dostali len v marci tohto roka. V júni zaznamenali 1,75 milióna návštev a pokles voči predchádzajúcemu mesiacu len o 0,9 %, čo je najnižší pokles v rámci prvej desiatky top slovenských webov.
O dve priečky vyššie, na deviate miesto, postúpil interez.sk (1,52 mil. RU, –2,3 %), Preskočil tak desiaty azet.sk, ktorý si v top desiatke slovenských webov pripísal najvyšší pokles návštevnosti voči predchádzajúcemu mesiacu (1,47 mil. RU, –11,7 %).

Druhá desiatka slovenských webov
V druhej desiatke najnavštevovanejších slovenských webov prekročili všetky aj v júni miliónovú hranicu návštevnosti. Rovnako ako v prvej desiatke, aj tu si všetky weby pripísali pokles návštevnosti, výnimku tvoria len dva weby – s predpoveďou počasia a cestovnými poriadkami.
Poradie otvára na 11. mieste heureka.sk (1,46 mil. RU, –4,3 %) nasledovaná portálom startitup.sk (1,37 mil. RU, –1,9 %). Dovolenkové obdobie vynieslo na 13. priečku web o počasí imeteo.sk, ktorému stúpla návštevnosť o 12,6 % na 1,27 milióna RU.
O dve priečky si pozíciu vylepšila štrnásta markiza.sk, a to aj napriek poklesu o 8,2 %. S návštevnosťou 1,26 milióna však preskočila dennikn.sk, na ktorý si v júni kliklo 1,23 milióna ľudí, čo pre tento spravodajský portál znamená pokles o 11,8 % voči predchádzajúcemu mesiacu.
Na 16. pozíciu sa dostal už spomenutý web s cestovnými poriadkami vlakov a autobusov cp.sk, ktorý bol doposiaľ „schovaný“ pod doménou hnonline.sk. V júni si pripísal návštevnosť 1,22 milióna RU.
Pozíciu na 17. mieste si udržal refresher.sk (1,17 mil. RU, –9,9 %).
Z prvej desiatky vypadol a na 18. priečku klesol spravodajský portál hnonline.sk s návštevnosťou 1,11 milióna RU a poklesom až o 33,4 %, čo je najviac v top 20 slovenských webov. Tento pokles v tabuľke však nezodpovedá reálnej návštevnosti tohto spravodajského portálu. Spôsobilo ho vyňatie spomenutého portálu cp.sk, ktorý už figuruje ako samostatný web v rámci portfólia vydavateľstva MAFRA Slovakia. „V medziročnom porovnaní návštevnosti hnonline.sk bez započítania cp.sk sme dosiahli nárast RU o 24,8 %,“ vysvetľuje šéfeditor hnonline.sk Peter Blaško.
Top dvadsiatku najnavštevovanejších slovenských webov uzatvárajú spravodajské portály komerčných televízií – na 19. priečke spravodajský web Markízy tvnoviny.sk (1,11 mil. RU, –19,7 %) a na 20. priečke noviny.sk TV JOJ (1,07 mil. RU, –15,3 %).
Tieto dva weby sú zároveň poslednými, ktorých návštevnosť prekročila miliónovú hranicu.

TOP 10 webov televízií a rádií
V rámci webov televízií a rádií mali viac ako milión návštevníkov len tri weby – televízny web Markízy a ešte spravodajské weby Markízy a Jojky. Pozíciu najnavštevovanejšieho obsadila markiza.sk (1,26 mil. RU, –8,2 %), nasledujú tvnoviny.sk (1,11 mil. RU, –19,7 %) a noviny.sk (1,07 mil. RU, –15,3 %).
Ďalšie weby z tejto kategórie sa už držia pod miliónovou hranicou návštevnosti. Portál rtvs.sk si miliónovú návštevnosť pripisoval naposledy v januári a februári tohto roka, v júni dosiahol návštevnosť 808-tisíc RU pri náraste o 4,0 %.
Najnižšiu návštevnosť v rámci televíznych webov zaznamenali v júni portály ta3.com, ktorý poklesol až o 24,8 % na 682-tisíc RU, a joj.sk s poklesom návštevnosti až o 38,6 % na 666-tisíc RU.
V rámci rádií je najnavštevovanejším naďalej web rádia Expres, ktorý si pripísal len mierny pokles o 1,5 %. Nárast návštevnosti si spomedzi webov rádií pripísali funradio.sk (+3,7 %) a radiomelody.sk (+14,1 %). Návštevnosť webov rádií sa však hýbe rádovo len v desiatkach až sto tisíc RU.

TOP 10 prevádzkovateľov webov
Mediálny dom News and Media Holding (NMH) sa so svojím portfóliom webov ako pluska.sk, cas.sk alebo trend.sk naďalej drží na čele rebríčka. V júni dosiahol ako jediný prevádzkovateľ návštevnosť vyššiu ako tri milióny (3,07 RU) aj napriek poklesu o 2,2 %.
Na druhom mieste zostáva mediálny dom Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov na čele s najnavštevovanejšími Aktualitami. Pripísal si návštevnosť 2,82 milióna RU (-6,1 %).
Tretiu pozíciu v rebríčku prevádzkovateľov slovenských webov si drží Zoznam (zoznam.sk a topky.sk) nasledovaný vydavateľstvom Petit Press (sme.sk).
Na piatu pozíciu si opäť vrátilo vydavateľstvo Startitup (startitup.sk, interez.sk, emefka.sk a yimba.sk), ktoré bolo v júni zároveň posledným prevádzkovateľom, ktorý so svojimi webmi prekonal dvojmiliónovú hranicu návštevnosti.
Na šiestu pozíciu prvýkrát postúpila MAFRA Slovakia (hnonline.sk, cp.sk, svetevity.sk, ticketportal.sk a ďalšie), ktorá si aj ako jediná z top desiatky prevádzkovateľov pripísala v júni nárast, a to o 2,0 %.
Z piatej na siedmu klesol mediálny dom OUR MEDIA SR (pravda.sk, mediaklik.sk, birdz.sk a defencenews.sk) a pokles o jednu pozíciu na ôsmu priečku zaznamenala aj Markíza – Slovakia (markiza.sk, tvnoviny.sk).
Na deviatu priečku sa prebojovali Dobré médiá zastrešujúce portál dobrenoviny.sk a na desiatu Heureka shopping so svojimi portálmi heureka.sk a kauf.sk.

Do auditovaného merania návštevnosti slovenských online médií IABmonitor je v súčasnosti zapojených 86 slovenských webov a ich 37 prevádzkovateľov, ktorí takto sprístupňujú údaje o veľkosti svojho publika. Meranie zastrešuje spoločnosť IAB Slovakia.