Atentát na predsedu vlády Roberta Fica, schvaľovanie nového zákona o STVR v parlamente či turbulencie v Markíze okolo Na telo rezonovali v máji v spoločnosti aj médiách. Prejavilo sa to aj na zvýšenej návštevnosti spravodajských portálov.
Takmer všetky slovenské weby v prvej dvadsiatke zaznamenali nárast návštevnosti. Pozíciu lídra si obhájili aktuality.sk, najvyšší nárast v top 20 zaznamenal televízny web joj.sk vďaka majstrovstvám sveta v hokeji.

TOP slovenské weby
Na čele rebríčka návštevnosti webových portálov nenastali zmeny. Pozíciu lídra slovenského internetu si naďalej držia aktuality.sk, na ktoré si v máji kliklo 2,77 milióna unikátnych návštevníkov (RU – real users), čo je najlepší výsledok spravodajského portálu v novom meraní IABmonitor (od septembra 2023). Voči predchádzajúcemu mesiacu to znamená nárast návštevnosti až o 5,9 %.
Druhé miesto si obhájilo sme.sk s 2,51 milióna návštevníkmi a tretie miesto pluska.sk s 2,43 milióna návštevníkmi. Tá voči predchádzajúcemu mesiacu zaznamenala nárast návštevnosti o 0,9 %, sme.sk si polepšilo o 2,8 %.
Štvrtú priečku si drží zoznam.sk (2,34 mil. RU, +0,5 %) a prvú päťku najnavštevovanejších slovenských webov uzatvára pravda.sk (2,10 mil. RU, +4,1 %), ktorá je naďalej posledným slovenským webom s návštevnosťou nad dvojmiliónovou hranicou.
Šiesta priečka patrí opäť bulváru cas.sk (1,93 mil. RU, +1,0 %) a siedmu si držia topky.sk (1,91 mil. RU, + 2,9 %). Už v marci sa do prvej desiatky dostali dobrenoviny.sk, v apríli si svoju pozíciu ešte o dve priečky vylepšili a v máji si ju udržali. Mesiac uzavreli na 8. mieste s takmer 1,77 milióna návštevníkmi a nárastom o 4,3 %.
O jednu priečku vyššie, na deviate miesto, postúpil web hnonline.sk (1,67 mil. RU, +0,4 %), Preskočil tak desiaty azet.sk, ktorý si ako jediný v top desiatke slovenských webov pripísal pokles návštevnosti voči predchádzajúcemu mesiacu (1,67 mil. RU, –1,4 %).

Druhá desiatka slovenských webov
V druhej desiatke všetky weby prekročili v máji miliónovú hranicu návštevnosti, prekonal ju aj standard.sk, ktorému patrí až 21. priečka. Poradie otvára na 11. mieste interez.sk s návštevnosťou takmer 1,56 milióna a nárastom o 9,3 %. Nárast si pripísali aj štrnásty dennikn.sk (1,39 mil. RU, +2,9 %), ktorý nasledujú spravodajský web Markízy tvnoviny.sk (1,38 mil. RU, +5,2 %) a markiza.sk (1,38 mil.RU, +9,1 %). Spravodajskému webu TV JOJ noviny.sk patrí 18. priečka (1,26 mil. RU, +7,3 %).
Najvyššie – až dvojciferné – nárasty zaznamenali dva weby, ktoré uzatvárajú dvadsiatku najnavštevovanejších slovenských webov. O tri priečky vyššie, z 22. na 19., poskočil web o počasí imeteo.sk, ktorý zároveň v novom meraní prvýkrát prekonal miliónovú hranicu návštevnosti. Zaznamenal 1,13 mil. RU a nárast návštevnosti až o 27,1 %. Ešte vyšší nárast, až o 38,0 %, dosiahol web joj.sk, ktorý s návštevnosťou 1,09 mil. RU uzatvára prvú dvadsiatku. Televízny web Jojky prekonal miliónovú hranicu opäť po štyroch mesiacoch, naposledy sa tak stalo v decembri minulého roka.
Kým pokles návštevnosti si v prvej desiatke pripísal len už spomenutý web azet.sk, v druhej desiatke boli až tri. O 2,3 % sa znížila návštevnosť nákupného poradcu heureka.sk, ktorému patrí 12. priečka, o 5,0 % klesol trinásty startitup.sk a o 6,6 % refresher.sk. Ten si pripísal pokles v rebríčku o tri miesta, z aprílového 14. miesta na 17. miesto v máji.

TOP 10 webov televízií a rádií
V rámci webov televízií a rádií mali viac ako milión návštevníkov len weby Markízy a Jojky. Pozíciu najnavštevovanejšieho obsadili už spomenuté tvnoviny.sk (1,38 mil. RU, +5,2 %), nasleduje markiza.sk (1,38 mil. RU, +9,1 %), noviny.sk (1,26 mil. RU, +7,3 %) a joj.sk (1,09 mil. RU, +38,0 %).
Ďalšie weby z tejto kategórie sa už držia pod miliónovou hranicou návštevnosti. Portál spravodajskej televízie ta3 si pripísal návštevnosť 907-tisíc RU a nárast o 3,1 %. Web rtvs.sk sa spamätal z prudkého prepadu v predošlých dvoch mesiacoch, pripísal si nárast o 30,7 % a máj uzavrel so 777-tisíc návštevníkmi.
V rámci rádií je najnavštevovanejším web rádia Expres, a to aj napriek poklesu návštevnosti o 8,6 % na 202-tisíc návštevníkov v máji.

TOP 10 prevádzkovateľov webov
Mediálny dom News and Media Holding (NMH) sa so svojím portfóliom webov ako pluska.sk, cas.sk alebo trend.sk naďalej drží na čele rebríčka a nad hranicou trojmiliónovej návštevnosti. V máji zaznamenal nárast o 1,8 % voči predošlému mesiacu .
Na druhom mieste zostal mediálny dom Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov na čele s najnavštevovanejšími Aktualitami. Pripísal si nárast nárast o 1,6 % a opäť sa vrátil nad trojmiliónovú hranicu návštevnosti.
Trojkou v rebríčku prevádzkovateľov slovenských webov je naďalej Zoznam (zoznam.sk a topky.sk) nasledovaný vydavateľstvom Petit Press (sme.sk).
Na piatu pozíciu si opäť vrátil mediálny dom OUR MEDIA SR (pravda.sk, mediaklik.sk a birdz.sk), ktorý na šiestu pozíciu vytlačil vydavateľstvo Startitup (startitup.sk, interez.sk, emefka.sk a yimba.sk). To je zároveň posledným prevádzkovateľom prekonávajúcim so svojimi webmi dvojmiliónovú hranicu návštevnosti.
Na siedmu pozíciu postúpila televízna skupina Markíza (markiza.sk, tvnoviny.sk), ktorá preskočila vydavateľstvo MAFRA Slovakia (hnonline.sk, svetevity.sk, ticketportal.sk a ďalšie). Na deviatu priečku sa prebojovala skupina Joj (joj.sk, noviny.sk), ktorá na desiatu pozíciu odsunula Dobré médiá zastrešujúce portál dobrenoviny.sk.
Do auditovaného merania návštevnosti slovenských online médií IABmonitor je v súčasnosti zapojených 84 slovenských webov a ich 37 prevádzkovateľov, ktorí takto sprístupňujú údaje o veľkosti svojho publika. Meranie zastrešuje spoločnosť IAB Slovakia.