Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Slovenské weby v máji: Atentát na Fica a dianie v Markíze či RTVS priniesli webom nárast návštevnosti

Turbulentné májové udalosti priniesli takmer všetkým spravodajským webom nárast návštevnosti.

03.06.2024 00:00
online nakupovanie Foto:
Ilustračné foto.
debata

Atentát na predsedu vlády Roberta Fica, schvaľovanie nového zákona o STVR v parlamente či turbulencie v Markíze okolo Na telo rezonovali v máji v spoločnosti aj médiách. Prejavilo sa to aj na zvýšenej návštevnosti spravodajských portálov.

Takmer všetky slovenské weby v prvej dvadsiatke zaznamenali nárast návštevnosti. Pozíciu lídra si obhájili aktuality.sk, najvyšší nárast v top 20 zaznamenal televízny web joj.sk vďaka majstrovstvám sveta v hokeji.

Michal Kovačič Čítajte aj Šíri sa zoznam novinárov, ktorí „majú byť odstavení“. Sú na ňom známe mená

TOP slovenské weby

Na čele rebríčka návštevnosti webových portálov nenastali zmeny. Pozíciu lídra slovenského internetu si naďalej držia aktuality.sk, na ktoré si v máji kliklo 2,77 milióna unikátnych návštevníkov (RU – real users), čo je najlepší výsledok spravodajského portálu v novom meraní IABmonitor (od septembra 2023). Voči predchádzajúcemu mesiacu to znamená nárast návštevnosti až o 5,9 %.

Druhé miesto si obhájilo sme.sk s 2,51 milióna návštevníkmi a tretie miesto pluska.sk s 2,43 milióna návštevníkmi. Tá voči predchádzajúcemu mesiacu zaznamenala nárast návštevnosti o 0,9 %, sme.sk si polepšilo o 2,8 %.

Štvrtú priečku si drží zoznam.sk (2,34 mil. RU, +0,5 %) a prvú päťku najnavštevovanejších slovenských webov uzatvára pravda.sk (2,10 mil. RU, +4,1 %), ktorá je naďalej posledným slovenským webom s návštevnosťou nad dvojmiliónovou hranicou.

Šiesta priečka patrí opäť bulváru cas.sk (1,93 mil. RU, +1,0 %) a siedmu si držia topky.sk (1,91 mil. RU, + 2,9 %). Už v marci sa do prvej desiatky dostali dobrenoviny.sk, v apríli si svoju pozíciu ešte o dve priečky vylepšili a v máji si ju udržali. Mesiac uzavreli na 8. mieste s takmer 1,77 milióna návštevníkmi a nárastom o 4,3 %.

O jednu priečku vyššie, na deviate miesto, postúpil web hnonline.sk (1,67 mil. RU, +0,4 %), Preskočil tak desiaty azet.sk, ktorý si ako jediný v top desiatke slovenských webov pripísal pokles návštevnosti voči predchádzajúcemu mesiacu (1,67 mil. RU, –1,4 %).

TV Markíza, Záhorská Bystrica Čítajte aj Markíza posiela vzbúreným zamestnancom jasné stanovisko: Ultimátam v žiadnom prípade neustúpime

Druhá desiatka slovenských webov

V druhej desiatke všetky weby prekročili v máji miliónovú hranicu návštevnosti, prekonal ju aj standard.sk, ktorému patrí až 21. priečka. Poradie otvára na 11. mieste interez.sk s návštevnosťou takmer 1,56 milióna a nárastom o 9,3 %. Nárast si pripísali aj štrnásty dennikn.sk (1,39 mil. RU, +2,9 %), ktorý nasledujú spravodajský web Markízy tvnoviny.sk (1,38 mil. RU, +5,2 %) a markiza.sk (1,38 mil.RU, +9,1 %). Spravodajskému webu TV JOJ noviny.sk patrí 18. priečka (1,26 mil. RU, +7,3 %).

Najvyššie – až dvojciferné – nárasty zaznamenali dva weby, ktoré uzatvárajú dvadsiatku najnavštevovanejších slovenských webov. O tri priečky vyššie, z 22. na 19., poskočil web o počasí imeteo.sk, ktorý zároveň v novom meraní prvýkrát prekonal miliónovú hranicu návštevnosti. Zaznamenal 1,13 mil. RU a nárast návštevnosti až o 27,1 %. Ešte vyšší nárast, až o 38,0 %, dosiahol web joj.sk, ktorý s návštevnosťou 1,09 mil. RU uzatvára prvú dvadsiatku. Televízny web Jojky prekonal miliónovú hranicu opäť po štyroch mesiacoch, naposledy sa tak stalo v decembri minulého roka.

Kým pokles návštevnosti si v prvej desiatke pripísal len už spomenutý web azet.sk, v druhej desiatke boli až tri. O 2,3 % sa znížila návštevnosť nákupného poradcu heureka.sk, ktorému patrí 12. priečka, o 5,0 % klesol trinásty startitup.sk a o 6,6 % refresher.sk. Ten si pripísal pokles v rebríčku o tri miesta, z aprílového 14. miesta na 17. miesto v máji.

tv, televízia, televízor, stream, streamovacia služba, obývačka, obrazovka, televízor Čítajte aj Pirátstvo ostáva pre televízie aj naďalej vážnym problémom. Ako sa zmenilo správanie Slovákov?

TOP 10 webov televízií a rádií

V rámci webov televízií a rádií mali viac ako milión návštevníkov len weby Markízy a Jojky. Pozíciu najnavštevovanejšieho obsadili už spomenuté tvnoviny.sk (1,38 mil. RU, +5,2 %), nasleduje markiza.sk (1,38 mil. RU, +9,1 %), noviny.sk (1,26 mil. RU, +7,3 %) a joj.sk (1,09 mil. RU, +38,0 %).

Ďalšie weby z tejto kategórie sa už držia pod miliónovou hranicou návštevnosti. Portál spravodajskej televízie ta3 si pripísal návštevnosť 907-tisíc RU a nárast o 3,1 %. Web rtvs.sk sa spamätal z prudkého prepadu v predošlých dvoch mesiacoch, pripísal si nárast o 30,7 % a máj uzavrel so 777-tisíc návštevníkmi.

V rámci rádií je najnavštevovanejším web rádia Expres, a to aj napriek poklesu návštevnosti o 8,6 % na 202-tisíc návštevníkov v máji.

CAPTCHA, ReCAPTCHA Čítajte aj 'Kliknite mývalovi na motýlika': Nie, nezdá sa vám to. Testy 'nie som robot' sú čím ďalej ťažšie

TOP 10 prevádzkovateľov webov

Mediálny dom News and Media Holding (NMH) sa so svojím portfóliom webov ako pluska.sk, cas.sk alebo trend.sk naďalej drží na čele rebríčka a nad hranicou trojmiliónovej návštevnosti. V máji zaznamenal nárast o 1,8 % voči predošlému mesiacu .

Na druhom mieste zostal mediálny dom Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov na čele s najnavštevovanejšími Aktualitami. Pripísal si nárast nárast o 1,6 % a opäť sa vrátil nad trojmiliónovú hranicu návštevnosti.

Trojkou v rebríčku prevádzkovateľov slovenských webov je naďalej Zoznam (zoznam.sk a topky.sk) nasledovaný vydavateľstvom Petit Press (sme.sk).

Na piatu pozíciu si opäť vrátil mediálny dom OUR MEDIA SR (pravda.sk, mediaklik.sk a birdz.sk), ktorý na šiestu pozíciu vytlačil vydavateľstvo Startitup (startitup.sk, interez.sk, emefka.sk a yimba.sk). To je zároveň posledným prevádzkovateľom prekonávajúcim so svojimi webmi dvojmiliónovú hranicu návštevnosti.

Na siedmu pozíciu postúpila televízna skupina Markíza (markiza.sk, tvnoviny.sk), ktorá preskočila vydavateľstvo MAFRA Slovakia (hnonline.sk, svetevity.sk, ticketportal.sk a ďalšie). Na deviatu priečku sa prebojovala skupina Joj (joj.sk, noviny.sk), ktorá na desiatu pozíciu odsunula Dobré médiá zastrešujúce portál dobrenoviny.sk.

Do auditovaného merania návštevnosti slovenských online médií IABmonitor je v súčasnosti zapojených 84 slovenských webov a ich 37 prevádzkovateľov, ktorí takto sprístupňujú údaje o veľkosti svojho publika. Meranie zastrešuje spoločnosť IAB Slovakia.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #IAB Slovakia #návštevnosť webov #IABmonitor