Kým doterajšie tri zápasy, v ktorých sa slovenský tím predstavil na MS v hokeji, postupne gradovali aj v diváckej priazni a s pribúdajúcimi minútami priťahovali viac a viac divákov, kým sa prehupli cez miliónovú hranicu veľkosti publika, stredajší zápas bol ťahúňom od samého začiatku.
Hokejové zápasy slovenského tímu sa presunuli z popoludnia do hlavného vysielacieho času, čo len podčiarklo masívny úspech Jojky, ktorá tento rok po prvýkrát vysiela šampionát.
Prvá tretina v cieľovke 13–55 si vybojovala 21,1% sledovanosť s 59,9% podielom na trhu. Celkovo si začiatok zápasu pozrelo 1,005 milióna divákov v cieľovke 12+. Najsledovanejšia bola druhá tretina zápolenia. Tá v mladšom publiku bodovala s 24,4% sledovanosťou a 62,9% trhovým podielom. Pri obrazovkách sedelo až 1,138 milióna divákov. Záverečnú tretinu so začiatkom tesne po 22:00 si pustilo 1,014 milióna divákov v cieľovke 12+. Rekordne bodovala aj medzi mladšími divákmi v cieľovke 13–55 s 21,4% sledovanosťou a 65,9% trhovým podielom.
Po prvýkrát v histórii televízneho vysielania hokejových MS odvysielajú stanice JOJ Group všetkých 64 zápasov. Obrovské množstvo zápasov sú rozdelené medzi tri televízne stanice: na TV JOJ uvidia diváci všetky zápasy slovenského národného tímu, na stanici JOJ Plus vybrané zápasy pražskej skupiny a na JOJ Športe všetky zápasy, ktoré sa budú hrať v Ostrave a vybrané z Prahy.
Semifinále, zápas o bronz a finále hokejového šampionátu sa bude vysielať na staniciach JOJ a JOJ Šport. Zároveň – všetky živé prenosy a tiež záznamy všetkých zápasov, sú dostupné aj na streamovacej platforme JOJ play, vo verzii FREE, ktorá je zadarmo pre všetkých.
Ako sa sledovali doterajšie zápasy?
Masívny úspech hokeja na Jojke jasne naznačil už prvý zápas, v ktorom sa našinci postavili proti Nemcom. Ten v piatok sledovalo po tretinách 617, 800 a 865-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke 13–55 prvá tretina uhrala 12,3 % sledovanosť s 67,8 % podielom na trhu, druhá – 16,3 % sledovanosť a 73,2 % podiel na trhu a tretia 17,7 % sledovanosť a 71,1 % podiel na trhu.
Duel medzi Slovenskom a Kazachstanom v nedeľu poobede prevalcoval všetku konkurenciu. Prvá tretina v obchodnej cieľovke 13–55 uhrala až 17,7 % sledovanosť a 66,7 % podiel na trhu s 812-tisícovým publikom v 12+. Následne zvedavosť divákov začala gradovať a sledovanosť začala ešte viac stúpať na historické maximá sledovanosti MS v hokeji. V cieľovke 12+ si druhú tretinu pozrelo 1,037 milióna divákov, v mladšej cieľovke prekročila 22,6 % sledovanosť s neuveriteľným 72,3 % podielom na trhu.
Záverečná tretina sa môže pochváliť 22,2 % sledovanosťou a 74,4 % podielom na trhu v cieľovke 13–55 a celkovo pri obrazovkách sedelo 1,029 milióna divákov.
Slovensko v pondelok popoludní prestalo dýchať. Dramatický hokejový zápas s USA, ktorý sa napokon skončil víťazstvom nášho národného tímu po predĺžení na Jojke zlomil ďalší míľnik v sledovanosti.
Prvá tretina v cieľovke 13–55 uhrala 14,7% sledovanosť s 76,3% podielom na trhu. Celkovo si prvú „dvadsaťminútovku“ pozrelo 769-tisíc divákov v cieľovke 12+. S gradujúcim tempom zápasu, keď náš náskok začali Američania znižovať, začala krivka ešte viac stúpať. Druhá tretina prilákala k obrazovkám až 983-tisíc divákov v cieľovke 12+. V mladšom publiku získala až 19,4% sledovanosť s trhovým podielom na úrovni 76,6%.
Divácka žatva sa začala na Jojke počas tretej tretiny. Tú si celkovo aj s predĺžením pozrelo neuveriteľných 1,105 milióna divákov v cieľovej skupine 12+. V cieľovke 13–55 valcovala s 21,8% sledovanosťou a 76,5% sledovanosťou. Ide o prvý zápas vôbec, ktorý v mladšom publiku uhral podiel nad 76%, ide o absolútny unikát v slovenskej histórii hokeja.