Ceny Emmy sa vyvíjajú od konca 40. rokov minulého storočia spoločne s televíznou kultúrou, pridávajú nové kategórie a teraz je podľa Mohana už načase, aby zobrali do úvahy aj sledovacie návyky v čase nových médií, keď ľudia na svojich televíziách viac sledujú rôzne streamovacie služby, napríklad práve YouTube.
„Ak si myslíte, že tvorcovia (dnes) len nakrúcajú vlogy zo svojich spální, tak pre vás mám veľké novinky. Mnoho z nich má produkčné a scenáristické tímy a obchodné stratégie. Vytvárajú obsah, ktorý nie je len populárny a relevantný, ale prelomový,“ píše Mohan.
Ceny Emmy každoročne udeľujú americké televízne akadémie ATAS a NATAS, a to vo viacerých odvetviach, z ktorých každé má svoje vlastné kategórie. Napríklad medzinárodné Emmy teraz uznávajú 13 kategórií – okrem najlepšieho ženského a mužského hereckého výkonu napríklad za najlepšiu televíznu komédiu, dokument, detskú animáciu alebo telenovelu či najlepšiu reality šou.
Mohan argumentuje, že rozšíriť pole kategórií o internetovú tvorbu by bolo pre televíznu akadémiu „tým najlepším spôsobom, ako pokračovať vo svojej tradícii uctievania modernej kultúry“ a ako zostať relevantné aj pre ďalšie generácie divákov.
"Internetoví tvorcovia sú nový Hollywood. Preberajú kontrolu nad televíznymi obrazovkami a zhromažďujú veľké množstvo divákov. Zábavný priemysel je na scestí. Ak Emmy nebudú tvorcov uznávať, mali by sme sa sami seba pýtať, či ocenenie zastupuje budúcnosť televízie, alebo jej minulosť, "uzatvára šéf Youtube.