„Relácia, ktorá má vysokú sledovanosť, často v nej pociťujeme trápno a posilňuje rodové stereotypy o mužoch, ženách, ich vzťahoch,“ kritizuje iniciatíva Sexistický kix reality šou Ruža pre nevestu, ktorej druhú sériu vysiela v súčasnosti televízia Markíza.
„Bohatý muž má privilégium vybrať si z pomedzi žien tú pravú. Účastníčky sú v pomerne pasívnej pozícii a čakajú, či sa hlavnému protagonistovi zapáčia a dostanú ružičku,“ dodáva v statuse na sociálnej Sexistický kix. Do súťaže sa zapojilo 18 žien, ktoré sa snažia získať srdce Radka Urbanyaka, ktorý pochádza z Banskej Bystrice a žije v Osle.
Čítajte aj Šimkovičová žaluje bulvárny časopis. Vadí jej aj herec zo SND, volá si ho na koberčekSexistický kix vysvetľuje, že šou je postavená na stereotypoch, ktoré sú dávno považované za prekonané. Prvým stereotypom, na ktorý upozorňuje, je, že protagonistom je atraktívny, finančne zabezpečený muž, ktorého jedinou nedokonalosťou je, že je nezadaný a to treba zmeniť.
Druhým stereotypom je že ženy bojujúce o srdce muža sa v šou dostávajú do situácií, ktoré ich vykresľujú nelichotivo. Ďalším, na ktorý Sexistický kix upozorňuje, je, že žena má byť za každých okolností krásna a sexy a keď nie je, jej výzor si vyslúži nelichotivé komentáre. Kritizuje tiež, že šou normalizuje striedanie partneriek alebo to, že žena sa stáva len ozdobným doplnkom k úspešnému mužovi.
Iniciatíva Sexistický kix vznikla v roku 2021 s cieľom upozorňovať na sexistickú reklamu na Slovensku. Každoročne udeľuje rovnomennú anticenu za najsexistickejšiu reklamu vo verejnom priestore na Slovensku. Zároveň udeľuje anticenu Sexistický blud, ktorá upozorňuje na sexistické výroky osobností verejného života a aj pozitívne ocenenie Kumšt bez sexizmu, ktorého cieľom je podporiť spoločensky zodpovedných zadávateľov a reklamy búrajúce rodové stereotypy.