Nadštandardné výsledky si aj v apríli na konto pripísala skupina Markíza. V rámci slovenských televíznych skupín dosiahla najvyššie podiely na trhu v obidvoch hlavných cieľových skupinách. Zároveň si medziročne významne polepšila.
Medziročný nárast zaznamenala aj skupina JOJ, ktorá si naďalej drží pozíciu trhovej dvojky. Trojkou je verejnoprávna RTVS, ktorá ako jediná spomedzi televíznych skupín zaznamenala medziročný pokles.
Čítajte viac Tieto tri programy ovládli obrazovky. Markíze nevedia ostatné televízie konkurovaťKomerčná cieľová skupina
Skupina Markíza (stanice Markíza, Doma, Dajto a Krimi) dosiahla v apríli 2024 v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13–55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti priemerný celodenný trhový podiel 31,8 %. Hranicu 30 percent prekonala v každom mesiaci tohto roka, pričom v minulom roku ju prekonala len trikrát, počas jesene od septembra do novembra.
Konkurenčnú skupinu JOJ (stanice JOJ, Plus, Wau, Jojko, JOJ 24, JOJ Šport a JOJ Svet) predstihla skupina Markíza s výrazným rozdielom až 9,3 percentuálneho bodu. V porovnaní s aprílom 2023 si zároveň polepšila o 2,4 percentuálneho bodu, skupina JOJ si polepšila o 1,5 bodu. RTVS zaznamenala medziročný pokles o 1,4 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v každý jeden z 30 aprílových dní skupina Markíza.
Aprílové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time 19:00–22:00, keď zaznamenala vysoký priemerný podiel na trhu 33,0 %. Konkurenčnú skupinu Joj (25,8 %) predstihla o 7,2 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 28 dňoch uplynulého mesiaca, ostatné 2 dni patrili skupine JOJ. Obidve komerčné televízne skupiny si medziročne polepšili, Markíza o 2,5 a JOJ o 2,7 percentuálneho bodu. RTVS zaznamenala medziročný pokles až o 3,7 percentuálneho bodu.
Čítajte viac Slovenské weby v apríli: Z top 20 vypadol známy denník, prezidentské voľby nepriniesli nárast návštevnostiUniverzálna cieľová skupina
Skupina Markíza bola v apríli 2024 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 27,4 % a odstupom o 5,8 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (21,6 %). Trhovým lídrom bola každý jeden z 30 dní uplynulého mesiaca.
V porovnaní s aprílom 2023 si aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine obidve komerčné televízne skupiny polepšili – Markíza o 2,1 a JOJ o 1,4 percentuálneho bodu. RTVS zaznamenala medziročný pokles o 0,6 percentuálneho bodu.
Prvenstvo patrilo skupine Markíza taktiež v prime-time 19:00–22:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 29,9 % a náskokom o 4,9 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (25,0 %). Jednotkou na trhu bola skupina Markíza 25 z 30 aprílových dní, ostatných 5 dní si prvenstvo pripísala skupina JOJ.
Aj v tomto parametri si komerčné televízne skupiny medziročne polepšili – Markíza až o 2,8 a JOJ o 1,4 percentuálneho bodu. RTVS zaznamenala medziročný pokles podielu na trhu, a to až o 2,3 percentuálneho bodu.
Spravodajské televízie
V rámci trojice spravodajských televízií si v univerzálnej cieľovej skupine 12+ udržala celodenné prvenstvo ta3 s výraznejším odstupom od konkurenčných televízií RTVS :24 a JOJ 24.
V hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00 hod.) dosiahli televízie takmer identický podiel na trhu, s miernym náskokom si opäť prvenstvo pripísala RTVS:24.
V širšom prime-time (17:00 – 23:00 hod.) patrilo prvenstvo ta3, nasleduje RTVS: 24 a JOJ 24.
Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + TS0–3 (odložená trojdňová sledovanosť) + HOSTIA.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 13–55 zahŕňa divákov vo veku od 13 do 55 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
- Od 1. januára 2024 sa zmenila komerčná cieľová skupina z 12–54 na 13–55. Tento posun o rok vyššie na spodnej aj hornej hranici však nemá zásadný vplyv na výsledky televízií, preto si dovoľujeme uvádzať medziročné porovnanie medzi cieľovými skupinami, ktoré nie sú identické.
- Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených min. 140 televíznych staníc.