Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Slovenské weby v apríli: Z top 20 vypadol známy denník, prezidentské voľby nepriniesli nárast návštevnosti

Apríl väčšine webov nepriniesol nárast návštevnosti.

02.05.2024 00:00
weby, online Foto:
Ilustračné foto.
debata

Druhé kolo prezidentských volieb, legislatívna smršť vládnej koalície či turbulencie okolo RTVS kvôli návrhu zákona o verejnoprávnej televízii a rozhlase nepriniesli v apríli nárast návštevnosti spravodajských webov.

Takmer všetky slovenské weby v prvej dvadsiatke zaznamenali pokles návštevnosti voči predchádzajúcemu mesiacu. Pozíciu lídra si obhájili aktuality.sk, poradie v rebríčku si opäť zlepšilo sme.sk. Najvyšší nárast návštevnosti v top 20 webov zaznamenal refresher.sk.

SR Bratislava politika vláda 19. schôdza BAX Čítajte viac Ktorí politici a strany dali najviac peňazí do reklamy na Facebooku? V top 5 sú aj takí, ktorí vás prekvapia

TOP 20 slovenských webov

Na čele rebríčka návštevnosti webových portálov nastali opäť zmeny. Pozíciu lídra slovenského internetu si udržali aktuality.sk, na ktoré si kliklo 2,61 milióna unikátnych návštevníkov (RU – real users), voči predchádzajúcemu mesiacu to však znamená pokles návštevnosti o 1,4 %.

Na druhé miesto postúpilo sme.sk s 2,44 milióna návštevníkmi, ktoré odsunulo na tretie miesto plusku.sk s 2,41 milióna návštevníkmi. Tá voči predchádzajúcemu mesiacu zaznamenala pokles o 2,0 %, sme.sk si návštevnosť udržalo na rovnakej úrovni.

Štvrtú priečku si drží zoznam.sk (2,33 mil. RU, –4,0 %) a prvú päťku najnavštevovanejších slovenských webov uzatvára pravda.sk (2,02 mil. RU, –4,5 %), ktorá je naďalej posledným slovenským webom s návštevnosťou nad dvojmiliónovou hranicou.

Šiesta priečka patrí opäť bulváru cas.sk (1,91 mil. RU, –1,8 %) a siedmu si držia topky.sk (1,86 mil. RU, + 0,3 %). Už v marci sa do prvej desiatky dostali dobrenoviny.sk a v apríli si svoju pozíciu ešte o dve priečky vylepšili. Mesiac uzavreli na 8. mieste s takmer 1,7 milióna návštevníkmi a nárastom o 2,5 %. Preskočili tak deviaty azet.sk aj desiaty hnonline.sk.

lukáš machala Čítajte aj Nepovažujem za podložené, že Zem je guľatá, tvrdí Machala. Hovorilo sa o ňom, že má byť riaditeľ RTVS

Kým v prvej desiatke si nárast návštevnosti pripísali len dva weby – topky.sk (+0,3 %) a dobrenoviny.sk (+2,5 %), v druhej desiatke to boli až štyri weby.

Najvyšší nárast (+7,3 %) si pripísal refresher.sk. Voči predchádzajúcemu mesiacu postúpil v rebríčku o dve priečky vyššie na 14. pozíciu, navštívilo ho 1,39 milióna ľudí. Nárast o 2,4 % zaznamenal dennikn.sk, v rebríčku si obhájil 15. pozíciu a apríl uzavrel s návštevnosťou 1,35 milióna. Darilo sa aj spravodajskému portálu Markízy tvnoviny.sk, ktorý zvýšil svoju návštevnosť o 4,6 % a postúpil o dve priečky vyššie na 16. pozíciu. Navštívilo ho 1,31 milióna ľudí.

S umiestnením v prvej dvadsiatke sa rozlúčil standard.sk, ktorému poklesla návštevnosť až o 20,7 % a klesla tak pod miliónovú hranicu (920-tisíc RU). Preskočil ho modrykonik.sk s návštevnosťou 1,0 milióna RU, ktorý tak uzatvára prvú dvadsiatku najnavštevovanejších slovenských webov a je zároveň posledným s návštevnosťou nad hranicou jedného milióna RU.

TOP 10 webov televízií a rádií

V rámci webov televízií a rádií mali len tri viac ako milión návštevníkov. Pozíciu najnavštevovanejšieho obsadili už spomenuté tvnoviny.sk (1,31 mil.RU), nasleduje markiza.sk (1,26 mil. RU) a noviny.sk – spravodajský web televízie JOJ (1,18 mil. RU).

nové štúdio TV JOJ, Noviny TV JOJ Čítajte aj Dibákovou sa to neskončilo: Spravodajstvo Jojky opúšťa ďalšia dlhoročná stálica

Ďalšie weby z tejto kategórie sa už držia pod miliónovou hranicou návštevnosti. Web spravodajskej televízie ta3 však preskočil portál joj.sk, ktorý si pripísal výrazný pokles o 16,6 %. Web ta3.com zaznamenal mierny nárast o 2,2 %.

Web RTVS sa z prudkého marcového prepadu, keď poklesol o 42 % a návštevnosť mu spadla hlboko pod miliónovú hranicu, nespamätal. Pripísal si ďalší, hoci mierny pokles návštevnosti (-3,3 %) a apríl uzavrel s 595-tisíc návštevníkmi.

V rámci rádií je najnavštevovanejším web rádia Expres, a to aj napriek poklesu návštevnosti o 9 %, z 242-tisíc na 221-tisíc návštevníkov.

Slasti, strasti Čítajte aj RTVS robí zásadné škrty: Na jeseň uvedie len jeden nový seriál, pocíti to aj zábava

TOP 10 prevádzkovateľov webov

Mediálny dom News and Media Holding (NMH) sa so svojím portfóliom webov ako pluska.sk, cas.sk alebo trend.sk naďalej drží na čele rebríčka. V apríli ako jediný prekročil trojmiliónovú návštevnosť a voči predošlému mesiacu zaznamenal nárast o 1,4 %.

Na druhom mieste zostal mediálny dom Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov na čele s najnavštevovanejšími Aktualitami. Pripísal si však pokles o 1,5 %.

Trojkou v rebríčku prevádzkovateľov slovenských webov je naďalej Zoznam (zoznam.sk a topky.sk) nasledovaný vydavateľstvom Petit Press (sme.sk). Piatu pozíciu si opäť obhájilo vydavateľstvo Startitup (startitup.sk, interez.sk, emefka.sk a yimba.sk) a šiestu mediálny dom OUR MEDIA SR (pravda.sk, mediaklik.sk a birdz.sk), ktorý je posledným prevádzkovateľom prekonávajúcim so svojimi webmi dvojmiliónovú návštevnosť.

Siedmu pozíciu si drží MAFRA Slovakia (hnonline.sk, svetevity.sk, ticketportal.sk a ďalšie) nasledovaná televíznou skupinou Markíza (markiza.sk, tvnoviny.sk). Na deviatu priečku sa prebojovali Dobré médiá zastrešujúce už spomenutý portál dobrenoviny.sk, ktoré na desiatu pozíciu odsunuli skupinu Joj (joj.sk, noviny.sk).

Do auditovaného merania návštevnosti slovenských online médií IABmonitor je v súčasnosti zapojených 82 slovenských webov, ktoré takto sprístupňujú údaje o veľkosti svojho publika. Prevádzkovateľom merania je IAB Slovakia.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #IAB Slovakia #návštevnosť webov #IABmonitor