Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Denníkom dominuje bulvár, časopisom Plus 7 dní a Záhradkár. Predaj novín a časopisov však naďalej klesá

Prinášame kompletné výsledky predaja tlače za rok 2023.

19.03.2024 06:00
časopis Foto:
Ilustračné foto.
debata (1)

Predaj tlačených vydaní denníkov, týždenníkov a mesačníkov v roku 2023 naďalej klesal. Auditovaným titulom sa znížil priemerný predaný náklad o 12 % v porovnaní s rokom 2022. Vyplýva to z oficiálneho merania predaja periodickej tlače ABC SR.

TV Markíza, Záhorská Bystrica Čítajte aj Verejnosť žiada stopnutie „normalizácie“ v Markíze. Televízia tvrdí, že problémy rieši

Denníky: Najpredávanejší je bulvár

Pozíciu najpredávanejšieho celoštátneho denníka si aj v roku 2023 udržal Nový Čas s priemerným predajom 35 420 kusov, pričom maximom bolo 37 619 kusov v apríli. Nad 50-tisícovou hranicou predaja bol Nový Čas naposledy v roku 2021, keď si pripísal priemerný predaj takmer 51-tisíc kusov. V roku 2022 ani 2023 sa už nad 50-tisícovú hranicu nedostal.

Nový Čas koncom uplynulého roka zmenil majiteľa. Spoločnosť FPD Media, ktorá bola jeho vydavateľom od roku 2016, ho predaja mediálnemu domu News and Media Holding. Do jeho širokého portfólia titulov patrí aj druhý najpredávanejší slovenský denník Plus jeden deň, ktorý v uplynulom roku zaznamenal priemerný predaj 24 531 kusov.

Pozíciu tretieho najpredávanejšieho denníka si drží Pravda (vydavateľstvo OUR MEDIA SR), ktorá ukončila rok 2023 s priemerným predajom 14 311 kusov. S tesným rozdielom nasleduje denník Sme (Petit Press) so 14 248 predanými výtlačkami.

Poradie najpredávanejších celoštátnych denníkov uzatvára Új Szó (Duel-Press) s priemerným predajom 8 967 kusov a Hospodárske noviny (MAFRA Slovakia) so 7 760 predanými kusmi.

Týždenníky: Lídrom je naďalej Plus 7 dní

Spomedzi týždenníkov si pozíciu najpredávanejšieho titulu stále drží Plus 7 dní (vydavateľstvo News and Media Holding). Rok 2023 uzavrel s priemerným predajom 60 847 výtlačkov, maximom bolo 64 733 kusov v januári. V uplynulom roku bol jeho priemerný predaj 71 172 kusov a rok predtým až 85 632 kusov.

Dvojkou medzi týždenníkmi zostala Eurotelevízia (Mafra Slovakia) s priemerným predajom 55 168 výtlačkov a trojkou je naďalej Život (News and Media Holding) s predajom 45 385 kusov.

Jediným dvojtýždenníkom v meraní je TV Max (Mafra Slovakia), ktorý má ako jediný z auditovaných titulov predaje nad stotisícovou hranicou. V roku 2023 bol jeho priemerný predaj 109 511 výtlačkov.

Mesačníky: Lišiak s nárastom

V segmente mesačníkov bol aj v prvom polroku 2023 najpredávanejším titulom Záhradkár s priemerným predajom 39 334 výtlačkov, voči roku 2022 však zaznamenal pokles o 15,5 %. Druhá priečka patrí titulu Nový Čas Krížovky s predajom 35 004 kusov a tretia Zdraviu s predajom 28 602 kusov mesačne. Všetky tri časopisy patria do portfólia vydavateľstva News and Media Holding.

Spomedzi hobby magazínov bolo najpredávanejším Dobré jedlo (News and Media Holding) so 16 380 predanými výtlačkami, Urob si sám (Jaga group) s 13 441 kusmi a Poľovníctvo a rybárstvo (News and Media Holding) s 11 892 kusmi.

V segmente ženských magazínov si pozíciu najpredávanejšieho titulu obhájila Evita (Mafra Sovakia) s 12 795 predanými výtlačkami. Konkurenčné tituly Madam Eva a Eva patriace do vydavateľstva News and Media Holding dosiahli priemerný predaj 9 985 a 7 940 kusov.

Spomedzi všetkých auditovaných titulov (denníkov, týždenníkov aj mesačníkov) si ako jediný pripísal nárast Lišiak (Petit Press). Jeho predaj v medziročnom porovnaní stúpol až o 9,5 %, zo 6 570 kusov v roku 2022 na 7 191 kusov v roku 2023.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #ABC SR #predaj printov