TOP 10 slovenských webov
Pozíciu najnavštevovanejšieho slovenského webu si aj v januári obhájili aktuality.sk s návštevnosťou takmer 2,63 milióna unikátnych používateľov (RU – real users). Voči predchádzajúcemu mesiacu zaznamenali nárast o 1,1 %.
Druhú priečku v rebríčku si už neobhájila pluska.sk. Predbehol ju zoznam.sk, ktorý voči predchádzajúcemu mesiacu zvýšil svoju návštevnosť o 5,2 % na 2,55 milióna čitateľov. Pluska.sk ich mala o takmer 40-tisíc menej a mesiac uzavrela s návštevnosťou 2,51 milióna RU a medzimesačným nárastom o 1,1 %. Zoznam predbehol Plusku naposledy v septembri 2023.
Čítajte aj Markíza neprestáva prekvapovať: Zostava Let's Dance je kompletná, do šou mieria traja vychytení herciŠtvrtá pozícia opäť patrila spravodajskému portálu sme.sk, na ktorý si kliklo 2,44 milióna čitateľov, čo znamená o 2,5 % viac ako v decembri. Prvú päťku najnavštevovanejších webov uzatvára naďalej pravda.sk. Tento spravodajský portál navštívilo 2,15 milióna unikátnych čitateľov a je zároveň posledným webom, ktorého návštevnosť prekročila dvojmiliónovú hranicu.
Druhú päťku najnavštevovanejších slovenských webov otvára cas.sk s návštevnosťou 1,96 milióna RU a medzimesačným nárastom o 3,2 %. Nasledujú topky.sk (1,87 mil. RU), azet.sk (1,79 mil. RU) a hnonline.sk (1,71 mil. RU). Prvú desiatku uzatvára startitup.sk, ktorý navštívilo 1,61 milióna ľudí, čo predstavuje mierny pokles o 0,7 % voči predošlému mesiacu.
Čítajte aj Buduješ v nej sovietsku republiku. Najlepšia slovenská hra sa konečne dočká oficiálneho vydaniaTelevízne a rádiové weby
V rámci webov slovenských televízií a rádií bol v januári najnavštevovanejším spravodajský portál tvnoviny.sk patriaci TV Markíza. S návštevnosťou 1,44 milióna RU uzavrel mesiac na 14. priečke celkového rebríčka. Nasleduje ho spravodajský portál noviny.sk patriaci TV JOJ s návštevnosťou 1,34 milióna RU. Obidva portály si pripísali nárast návštevnosti – tvnoviny.sk až o 16,6 % a noviny.sk o 6,6 %.
Z televíznych webov si o dve priečky polepšil portál markiza.sk, ktorý uzavrel január s návštevnosťou 1,21 milióna RU a nárastom o 2,2 %. Posun vyššie o tri priečky zaznamenal aj web rtvs.sk, ktorý sa opäť dostal nad miliónovú hranicu. Kliklo si naňho 1,06 milióna ľudí (+7,3 %).
Polepšil si aj web spravodajskej televízie ta3.com, ktorý v januári navštívilo 967-tisíc ľudí (+6,4 %). Stratu zaznamenal, ako jediný spomedzi televíznych webov, portál joj.sk, a to až o 12,5 %. Zároveň klesol pod miliónovú hranicu, keď ho navštívili 910-tisíc ľudí.
V rámci rádií je najnavštevovanejším web najpočúvanejšieho rádia Expres (263-tis. RU), nasleduje web Fun rádia a rádia Vlna.
Čítajte aj Filmový február na SkyShowtime: Na toto sa čakalo dlhé mesiace! Prichádza akčný megahitPosuny v rebríčku prevádzkovateľov
V rebríčku prevádzkovateľov slovenských webov si pozíciu lídra opäť obhájil mediálny dom News and Media Holding (NMH). Ako jediný prevádzkovateľ prekročil so svojimi webmi na čele s vlajkovou loďou pluska.sk hranicu troch miliónov unikátnych návštevníkov.
Na druhom mieste zostal mediálny dom Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov a najnavštevovanejšími Aktualitami. Trojkou rebríčka je naďalej Zoznam (zoznam.sk a topky.sk) nasledovaný vydavateľstvom Petit Press (sme.sk).
Na piatu pozíciu postúpilo vydavateľstvo Startitup (startitup.sk, interez.sk, emefka.sk a yimba.sk), ktoré odsunulo na šiestu priečku mediálny dom OUR MEDIA SR (pravda.sk, mediaklik.sk a birdz.sk). Siedmej Mafre Slovakia (hnonline.sk, svetevity.sk, ticketportal.sk a ďalšie) sa v januári podarilo zvýšiť svoju návštevnosť o 4,1 % a prekonať tak, ako poslednému zo slovenských prevádzkovateľov webov, dvojmiliónovú hranicu návštevnosti. Prvú desiatku uzatvárajú televízie Markíza, Joj a agentúra SITA.
Čítajte aj Rekordný záujem o najdrsnejšiu reality šou sveta: Poznáme dátum štartu novej série!Do auditovaného merania návštevnosti slovenských online médií IABmonitor je v súčasnosti zapojených takmer 90 slovenských webov, ktoré takto sprístupňujú údaje o veľkosti svojho publika. Prevádzkovateľom merania je IAB Slovakia.