Prvá desiatka slovenských webov
Pozíciu najnavštevovanejšieho slovenského webu si v novembri obhájili aktuality.sk s návštevnosťou 2,73 milióna unikátnych používateľov (RU – real users). Voči predchádzajúcemu mesiacu zaznamenali mierny pokles (o 2,2 %), rovnako ako ostatné spravodajské weby, ktoré si októbri pripísali zvýšenú návštevnosť kvôli predčasným voľbám a následnom formovaní vlády a koalície.
Na druhé miesto sa v novembri opäť dostal bulvárna pluska.sk (2,57 mil. RU), ktorá na tretiu pozíciu odsunula sme.sk (2,48 mil. RU). Štvorkou slovenského internetu zostal zoznam.sk (2,47 mil. RU) a prvú päťku najnavštevovanejších webov uzatvára naďalej pravda.sk (2,25 mil. RU).
Čítajte aj Zdražovanie v televíziách neutícha: Budúci rok stúpnu ceny opäť o desiatky percentNad dvojmiliónovú hranicu sa ešte dostal šiesty cas.sk (2,03 mil. RU), ktorý tak preskočil siedme topky.sk (1,84 mil. RU). Cas.sk zmenil v októbri majiteľa. Kúpil ho mediálny dom News and Media Holding, ktorý tak má v portfóliu obidva najčítanejšie bulvárne denníky – Plus jeden deň a Nový Čas, a tiež ich weby.
Polepšil si aj ôsmy startitup.sk (1,79 mil. RU), ktorý na deviatu priečku odsunul hnonline.sk (1,75 mil. RU). Prvú desiatku najnavštevovanejších slovenských webov uzatvára azet.sk (1,70 mil. RU).
Dvojciferné nárasty
V novembri zvýšili dvojciferne svoju návštevnosť až štyri weby z druhej desiatky. O takmer 11 % zvýšil svoju návštevnosť nákupný poradca heureka.sk, ktorý pocítil blížiace sa sviatky, a čítanosť stúpla aj spravodajským portálom dobrenoviny.sk, interez.sk a standard.sk.
Na druhej strane, najväčší pokles, až o 27 % a zostup o 7 priečok na 18. miesto v rebríčku, zaznamenal dennikn.sk, ktorý bol v októbri skokanom mesiaca s najvyšším nárastom návštevnosti v rámci webov v prvej dvadsiatke. V novembri si ju už neudržal.
Čítajte aj Iliev z ta3 prvýkrát o svojej novej relácii: Energiu už nechcem míňať na politikovTelevízne weby
V rámci webov slovenských televízií bol v novembri najnavštevovanejším spravodajský portál TV JOJ noviny.sk. S návštevnosťou 1,37 milióna RU uzavrel mesiac na 14. mieste a preskočil spravodajský portál TV Markíza tvnoviny.sk. Na ten si kliklo 1,35 milióna návštevníkov a mesiac uzavrel na 15. priečke rebríčka.
O dve priečky si polepšil televízny web joj.sk. S návštevnosťou 1,095 milióna RU skončil na 21. mieste. O priečku nižšie sa umiestnil televízny web markiza.sk (1,08 mil. RU) a tesne sa ním web telerozhlasu rtvs.sk (1,03 mil. RU). Na web spravodajskej televízie ta3.com si kliklo v novembri 867-tisíc ľudí a patrí mu 25. priečka.
Zmena v rebríčku prevádzkovateľov
Na čele rebríčka prevádzkovateľov slovenských webov nastala v novembri zmena. Lídrom sa stal opäť mediálny dom News and Media Holding (NMH), na ktorého výsledkoch sa už v novembri podieľala kúpa denníka Nový Čas a jeho online verzie cas.sk od vydavateľstva FPD Media.
Na druhé miesto tak klesol mediálny dom Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov na čele s vlajkovou loďou aktuality.sk. Obidva mediálne domy sú jediné, ktoré dosiahli celkovú návštevnosť nad hranicou troch miliónov unikátnych návštevníkov.
Čítajte aj RTVS môže len ticho závidieť. ČT predstavila svoju jarnú programovú ponukuTrojkou rebríčka je naďalej Zoznam (zoznam.sk a topky.sk) nasledovaný vydavateľstvom Petit Press (sme.sk). Päticu najväčších prevádzkovateľov uzatvára mediálny dom OUR MEDIA SR (pravda.sk, mediaklik.sk a birdz.sk).
Dvojmiliónovú hranicu návštevnosti ešte prekonal šiesty Startitup (startitup.sk, interez.sk, emefka.sk a yimba.sk) a tiež siedma MAFRA Slovakia (hnonline.sk, svetevity.sk, ticketportal.sk a ďalšie). Prvú desiatku najväčších prevádzkovateľov slovenských webov uzatvárajú televízie Joj a Markíza a Heureka shopping.
Do auditovaného merania návštevnosti slovenských online médií IABmonitor je v súčasnosti zapojených takmer 90 slovenských webov, ktoré takto sprístupňujú údaje o veľkosti svojho publika. Prevádzkovateľom merania je IAB Slovakia.