Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Veľké otrasy v rebríčku webov: Aktuality prišli o prvenstvo, predbehli ich až dva weby. Novým lídrom je bulvár

Poradie najnavštevovanejších webov sa v júli výrazne premiešalo, nový líder prevádzkovateľov si potvrdil pozíciu.

02.08.2023 00:00
žena za počítačom Foto:
Ilustračné foto.
debata (3)

Slovenské weby v júli navštívilo 4,4 milióna unikátnych používateľov (RU – real users), čo je v medziročnom porovnaní až o 4,7 % viac. V porovnaní s predchádzajúcim mesiacom sa počet návštevníkov zvýšil o 3 %. Vyplýva to z auditovaného merania návštevnosti slovenských internetových médií IABmonitor.

víťaz, Čítajte aj Prvý slovenský seriál natočený pre svetovú streamovaciu službu prichádza: Poznáme dátum premiéry!

Veľká zmena nastala v rebríčku návštevnosti webových portálov. O pozíciu lídra prišiel spravodajský portál aktuality.sk, ktorý klesol až na tretiu priečku. Prvenstvo si prvýkrát vybojovala pluska.sk.

V rebríčku prevádzkovateľov webov si pozíciu lídra udržal mediálny dom News and Media Holding, ktorý v máji po rokoch predbehol na prvej pozícii vydavateľstvo Ringier Slovakia. V júli opäť ako jediný prekonal trojmiliónovú hranicu návštevnosti.

Didier Stoessel Čítajte aj Je televízia umierajúce odvetvie? Ani náhodou, tvrdí šéf CME. Video stále rastie, rozvíjame tzv. fast TV

Veľká zmena na čele rebríčka webov

Aktuality.sk prišli o dlhoročnú pozíciu najnavštevovanejšieho slovenského webu. Návštevnosť 2,45 milióna čitateľov stačila v júli len na tretie miesto v rebríčku. Pre aktuality.sk je júlová návštevnosť najnižšou v histórii merania IABmonitora (od apríla 2019). Spravodajský portál zaznamenal pokles návštevnosti v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom (-4 %) aj v medziročnom porovnaní (-6,5 %).

Viac návštevníkov zaznamenal druhý zoznam.sk (2,46 mil. RU) a nový líder rebríčka – pluska.sk (2,47 mil. RU), ktorá na prvú pozíciu poskočila z tretieho miesta. Svoju návštevnosť mierne zvýšila, a to voči predchádzajúcemu mesiacu (+2,0 %) aj medziročne (+1,1 %).

Zoznam.sk si udržal pozíciu dvojky slovenského internetu napriek poklesu návštevnosti, o 1,5 % voči predchádzajúcemu mesiacu a o 4,5 % v medziročnom porovnaní.

Štvrtú a piatu priečku si udržali spravodajské portály sme.sk a pravda.sk s nepatrne nižšou návštevnosťou voči predchádzajúcemu mesiacu. Weby v prvej päťke sú jedinými slovenskými portálmi, ktoré majú mesačne viac ako 2 milióny návštevníkov.

Druhú päťku najnavštevovanejších webov otvára čas.sk, ktorý predbehol topky.sk. Tie zaznamenali v júli výraznejší pokles návštevnosti – voči predchádzajúcemu mesiacu o 8,5 % a medziročne až o 13,5 %.

Pozíciu si vylepšil aj startitup.sk, ktorý postúpil na 8. pozíciu, ustúpiť mu musel azet.sk na 9. priečku. Prvú desiatku uzatvára hnonline.sk.

tv, televízia, televízor, stream, streamovacia služba, obývačka, obrazovka, televízor Čítajte aj Toto bude pravý televízny súboj: Začína sa pátranie po najlepšom slovenskom seriáli sezóny

Skokani mesiaca

V top dvadsiatke najnavštevovanejších slovenských webov zaznamenali až dva weby dvojciferný nárast návštevnosti voči predchádzajúcemu mesiacu aj výrazne lepšie umiestnenie v rebríčku. Obidva sú z druhej desiatky.

O 12,7 % stúpla návštevnosť spravodajskému portálu Markízy tvnoviny.sk, ktoré poskočili o tri priečky vyššie a júl uzavreli na 13. mieste. Ešte vyšší nárast, o 31,1 %, zaznamenal web spravodajskej televízie ta3.com, ktorý si polepšil až o 7 priečok a umiestnil sa na 19. mieste.

Tretí najvyšší nárast v prvej dvadsiatke webov si pripísal dennikn.sk, ktorý svoju návštevnosť zvýšil o 6,9 % a opäť sa dostal do top 20. V rebríčku postúpil o päť priečok vyššie na 16. miesto.

Kaufland, Záhorská Bystrica Čítajte aj Drevo namiesto betónu: Kaufland otvorí ekologickú predajňu budúcej generácie

Prevádzkovatelia webov: Nový líder si potvrdil prvenstvo

Pozíciu lídra slovenského internetu si aj v júli obhájil mediálny dom News and Media Holding (NMH), a to už tretí mesiac za sebou. Prvenstvo si drží od mája tohto roka, keď na prvej pozícii nahradil dlhoročného lídra rebríčka – mediálny dom Ringier Slovakia.

NMH ako jediný v prvej desiatke prevádzkovateľov zvýšil medziročne návštevnosť svojho portfólia webov (+9,7 %), zaznamenal najvyšší nárast voči predchádzajúcemu mesiacu (+3,5 %) a ako jediný tiež prekonal hranicu troch miliónov unikátnych návštevníkov.

Ringier Slovakia sa opäť umiestnil na druhom mieste, tentokrát však s výraznejším odstupom od prvého NMH. Kým v júni ho delilo od nového lídra 86 270 RU, v júli to bolo už 237 473 RU.

Ani na ďalších priečkach rebríčka nedošlo k zmene. Trojkou je Zoznam nasledovaný vydavateľstvami Petit Press a Startitup. Šiesta pozícia patrí Our Media SR, ktoré je posledným mediálnym domom, ktorý so svojím portfóliom webov prekonal hranicu dvojmiliónovej návštevnosti.

Zmena sa udiala až na siedmej priečke, na ktorú sa opäť vrátilo vydavateľstvo MAFRA Slovakia a na ôsmu postúpilo FPD Media. Desiatku najväčších prevádzkovateľov slovenských webov uzatvárajú agentúra SITA a Markíza – Slovakia.

Zdroj údajov: IAB Slovakia / IABmonitor. Poznámka: Portál Mediaklik.sk patrí do vydavateľského domu OUR MEDIA SR.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 3 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #IAB Slovakia #návštevnosť webov #IABmonitor