Slovenské weby v máji navštívilo takmer 4,4 milióna unikátnych používateľov (RU – real users), čo je v medziročnom porovnaní až o 6,3 % viac. Nárast nastal aj v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom. Návštevnosť sa zvýšila o 6,1 %, pričom si polepšili všetky weby z prvej desiatky. Najväčšia zmena však nastala na prvej priečke rebríčka prevádzkovateľov webov, kde o prvenstvo prišiel dlhoročný líder – mediálny dom Ringier Slovakia. Vyplýva to z auditovaného merania návštevnosti slovenských internetových médií IABmonitor.

Prevádzkovatelia webov: Veľká zmena na čele rebríčka
Rebríček prevádzkovateľov slovenských webov zaznamenal v máji prekvapivú zmenu. Dlhoročného lídra rebríčka – mediálny dom Ringier Slovakia – z prvej pozície vytlačil mediálny dom News and Media Holding (NMH). Nestalo sa tak prvýkrát, NMH sa podarilo dostať na čelo rebríčka už v októbri minulého roka, kedy prekonal dovtedy neporaziteľného lídra s veľmi tesným rozdielom o 2 175 RU. Uplynulý mesiac sa už dostal na prvú pozíciu s výrazným náskokom o 121 965 RU. Návštevnosť svojho portfólia webov zdvihol medzimesačne o takmer 8 % a medziročne až o takmer 14 %.
Na úspechu sa podpísal najmä spravodajský portál v maďarskom jazyku ujszo.com, ktorý spomedzi širokého portfólia webov NMH zaznamenal ako jediný výrazný nárast. Svoju návštevnosť zvýšil až o 46 %, z 505-tisíc čitateľov v apríli na 737-tisíc čitateľov v máji. Pre ujszo.com je to rekordná návštevnosť, dokonca len v apríli vôbec prvýkrát prekonal pol miliónovú hranicu.

Dvojkou slovenského internetu je tak v máji Ringier Slovakia so svojimi webmi aktuality.sk, azet.sk a ďalšie, ktorý sa opäť vrátil nad trojmiliónovú hranicu návštevnosti. Spolu s NMH sú jedinými prevádzkovateľmi, ktoré ju so svojimi webmi dokážu prekonať.
Druhá zmena v rebríčku prevádzkovateľov webov sa udiala na siedmej priečke, kam postúpilo vydavateľstvo MAFRA Slovakia so svojou vlajkovou loďou hnonline.sk, a preskočilo tak prevádzkovateľa SITA.

Zmeny v rebríčku webov
V máji svoju návštevnosť voči predchádzajúcemu mesiacu zvýšili všetky weby z prvej desiatky o jednotky percent. Pozíciu najnavštevovanejšieho slovenského webu si naďalej držia aktuality.sk, ktoré v apríli navštívilo 2,64 milióna čitateľov. Pre spravodajský portál to znamená nárast o 1,9 % voči predchádzajúcemu mesiacu, medziročne však návštevnosť poklesla o 4,8 %. Pozíciu dvojky slovenského internetu si udržal zoznam.sk s 2,49 milióna čitateľmi, svoju návštevnosť voči predchádzajúcemu mesiacu zvýšil o 0,7 %.
Na tretiu pozíciu sa vrátilo sme.sk s 2,5 milióna návštevníkmi, ktoré tak na štvrtú priečku opäť odsunulo plusku.sk. Bulvárny portál v máji navštívilo 2,45 milióna čitateľov, o 1,7 % viac ako v apríli.
Piatu pozíciu si obhájila pravda.sk, na ktorú si kliklo takmer 2,1 milióna čitateľov (nárast o 2,5 %). Weby v prvej päťke sú jedinými slovenskými portálmi, ktoré majú mesačne viac ako 2 milióny návštevníkov.

Do prvej desiatky najnavštevovanejších webov sa prebojoval azet.sk. Postúpil o dve priečky, z 11. na 9. miesto, Ustúpiť mu musela sita.sk, ktorá klesla na 11. miesto. Hoci azet.sk zvýšil svoju návštevnosť voči predchádzajúcemu mesiacu o 5,9 %, voči máju minulého roka ju zvýšil až o takmer 100 percent, z 841-tisíc návštevníkov v máji 2022 na 1,68 milióna v máji tohto roka. Vysoký medziročný nárast zaznamenal aj v apríli, kedy svoju návštevnosť voči rovnakému obdobiu minulého roka zvýšil až o 81 %.
Dvojciferný pokles (medzimesačne aj medziročne) zaznamenali v prvej dvadsiatke webov len dobrenoviny.sk. Svoju návštevnosť v máji znížili voči predchádzajúcemu mesiacu o 15,1 % a v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka až o 30,2 %.
Prvú dvadsiatku uzatvára spravodajský web dennikn.sk, ktorý je zároveň posledným slovenským webom, ktorý v máji navštívilo viac ako 1 milión čitateľov.

Zdroj údajov: IAB Slovakia / IABmonitor.
Poznámka: Portál Mediaklik.sk patrí do vydavateľského domu OUR MEDIA SR.